2020
04.20

Autor: Bloom Team (6. 3. 2020)

Práce herního vývojáře je pro mnoho hráčů vysněným zaměstnáním. Nejde sice podle mého názoru o žádné terno a kariéra v herním průmyslu je zejména pro řadového zaměstnance provázena nejistotou a špatnými pracovními podmínkami, jak dokladují zprávy z některých studií. Ale ocitnout se v seznamu tvůrců úspěšné hry určitě zahřeje u srdíčka.

Podobně možná uvažoval Drugod, jeden z členů týmu Bloom Teamu, jenž pilně pracuje na projektu Bloom, jehož preview jsme před nedávnem vydali. Firma Romero Games, za kterou stojí samotný John Romero, nesmrtelná legenda a jeden z designérů originálních Doomů, hledá na webových stránkách nové zaměstnance pro své studio. Drugod neváhal a Romerovi poslal výsledek své tvůrčí práce. Svou žádost pojal vskutku originálně a namísto konvenčního životopisu zaslal svůj nový projekt pro Doom, mapku Massacre in Romero Games. Bohužel na místo nebyl přijat, ale s jeho “curriculum vitae” v podobě levelu pro Doomu II se teď máte možnost seznámit.

Mapa původně vyšla samostatně, nicméně došlo ke změně a aktuálně je plánován další “koronavirový” projekt ClusterBloom, jehož bude součástí. Takže původní stránka na ModDB byla odstraněna a k dispozici je pouze link ke stažení. Ale jelikož jsem si Drugodův pohovor přeneseně prožil na vlastní kůži a level dohrál, tak se podělím o zážitky ze hry už v dnešním článku.

Jedná se o krátkou “joke”mapku, která i přes svou krátkost nabídne bohatou porci akce, ale také určité, s přimhouřením oka adventurní prvky. Cílem vaší mise je dostat se k samotnému Johnu Romerovi a přesvědčit ho o svých profesionálních kvalitách. První část levelu je poklidná. Hovoříte se členy ochranky v podobě mutantů z Doomu, procházíte prostory studia Romero Games, které svým zasazením mezi mrakodrapy evokuje spíše Romerovu kariéru ve firmě Ion Storm než aktuální pracoviště. Romero Games totiž sídlí v poklidném irském městě Galway a podobný styl architektury byste tam hledali marně.

Procházíte recepcí a vstupní halou, po schodišti vystoupáte k výtahu, všude po stěnách se můžete kochat obrazy našeho idolu a jeho ikonických her. Výtahem vyjedete až k frontě zájemců o práci. S každým můžete prohodit pár slov, i když linie dialogů je striktně lineární bez možnosti ovládat rozhovor. Můžete jen z debaty odejít nebo potvrdit správnou odpověď. Po chvíli se ocitnete před samotným Bohem Doomu – Johnem Romerem v jeho pracovně. I přes váš evidentní tvůrčí talent s vámi při pohovoru nemilosrdně zamete. Je na vás, jestli zklidníte své emoce a odejdete pokojnou cestou zpět, nebo se chopíte brokovnice a pošlete Romera do patřičných mezí s dírou po kulce mezi oči.

Smrt svého chlebodárce nesou zaměstnanci nelibě, a tak nastává ta pravá mela a všichni se vrhají nelítostně po vás. Pokud jste dostatečně zvědaví, tak v blízkosti najdete zotročeného pomocníka, který neváhá a zapojí se do bitvy. Vypadá to sice tak, že střílí po vás, ale je to jen zdání, jelikož vás nezraňuje a likviduje dotírající mutanty. I když tuhle záležitost mohl Drugod lépe ošetřit. Ovšem nevím, jestli to engine vůbec umožňuje. 

Boje pokračují v chodbách studia, blokovanými výtahy se ven nedostanete, a tak musíte uniknout po evakuačním schodišti do vstupní haly. Největší skrumáž vás čeká před budovou, kde se na vás vrhne záplava kakodémonů a po stranách ještě Cyberdémon a Spider Mastermind. Naštěstí je nemusíte všechny zlikvidovat a stačí mezi nimi proklouznout k východu.

Uvnitř budovy je počet protivníků také přehršel, naštěstí máte k dispozici všechny zbraně s výjimkou BFG. Ale ta se také možná někde nachází, jelikož na konci mi chyběl jeden secret. Ideálně vybalancované jsou náboje, které se v Romerově studiu válí všude možně. Potěšitelné je, že se můžete mezi jednotlivými sektory komplexu pohybovat, takže pokud vám venku při boji s kakodémony dojde munice, můžete si ji bez problémů vyzvednout v budově.

Design mapy je jednoduchý, i když je kladen důraz na realistický vzhled, žádná komplexní struktura prostředí  se nekoná. Akce je zábavná, level má rychlý spád, možná až příliš, jelikož u konce budete velice rychle a herní dobu si prodloužíte jedině pečlivou likvidací enemáků před budovou firmy. Mapa si jako rychle vzniklý vedlejší projekt velké ambice neklade a podstatné je pobavit a odreagovat hráče. Což rozhodně dokonale splňuje, vždyť kde jinde můžete navštívit studio Johna Romera a dokonce s ním prohodit řeč?

Těším se na druhou část Drugodova projektu ClusterBloom, který snad bude v brzké době vydán. Doufejme, že bude nadále udržovat velice solidní kvalitativní standardy Bloom Teamu.

Instalace: 

Massacre in Romero Games sestává ze souboru CV.WAD. Bližší poznámky o potřebné verzi GZ Doomu nejsou k dispozici, ale hra mi fungovala pod GZ Doomem zcela bez problémů s verzí 3. Potřebujete vlastnit iWAD DOOM2.WAD. Přijímací pohovor si spustíte přetažením souboru CV.WAD na spouštěcí soubor GZ Doomu. Level mi běžel bez technických problémů. Jediné, co mě mrzelo, je nemožnost uložení screenshotu při dialogových sekvencích v GZ Doomu a musel jsem použít GeForce Experience. 

Odkazy:

Download

ModDB – Odkaz na stažení