2012
08.25
Reviving Doom 03

Často si mnozí doomeři stěžují, zejména ti odrostlejší, že česká scéna již není to, co bývala. V mnohém bohužel mají pravdu. Internetové stránky o Doomu nejsou příliš často aktualizovány, fóra také příliš nehýří aktivitou, je často problém sehnat spoluhráče na multiplayer. Ale scéna pro single playerové hráče tento rok zažívá nebývalý boom. Pracují a tvoří zkušení a zavedení designéři, ale je potěšitelné, že se objevují i nové tváře.

Jako blesk z čistého nebe se na Liquid a IDoom fórech objevila aspoň pro mne nová tvář – doomer, jenž si říká Scifista42. Jak můžeme vidět na jeho již zveřejněných dvou mapách, kvalita jeho dosavadní tvorby směřuje rapidně směrem vzhůru.

Scifista ovládá moderní ZDoomové prvky, které komponuje do svých map, nebojí se psát do zahraničních fór, své mapy hrdě publikuje na idGames. Ale hlavně – pustil se do přípravy nového megawadu s pracovním názvem Reviving Doom, o kterém chci stručně informovat.

Hlavním cílem megawadu není „jen“ přinést hráčům 45 (!) nových levelů, ale zejména modifikovat chování monster, aby se chovala jako pravé zombies. Tak jako pravé zombíky  jen tak neskolí jediná kulka, i v tomto novém projektu se nejslabší protivníci budou opakovaně oživovat, takže je mohou definitivně rozdrtit jen dveře, drtiče či střela s BFG, bazooky, nebo nově zařazeného plamenometu. Takže očekávejme nový pohled na doomovskou hratelnost, která tak nabude na akčnosti a obohatí strategii hraní o nové taktické a survival elementy.

Bude třeba samozřejmě dostatečně vyladit chování monster, vybalancovat munici, protože ta z nepřátel padat nebude, a samozřejmě také připravit kvalitní mapy, aby design levelů odpovídal novému chování monster a tím pádem odlišnému stylu hry. Před Scifistou zatím stojí hodně práce a věřím, že mu půjde od ruky a přeji mu hodně úspěchů v jeho díle. Snad česká scéna bude mít nový „zářez na pažbě“ v podobě dalšího hotového a doufejme, že i kvalitního projektu.

Je připraveno krátké demo ilustrující nové principy megawadu. Stáhnout si a vyzkoušet jej můžete zde.

Každý autor potřebuje feedback a reakce od hráčů. Proto své poznámky a připomínky pište do fóra na IDoomu. Scifista určitě bude rád. Za svou odvahu, v jedné osobě stvořit natolik komplikovaný megawad, jakým bezesporu Reviving Doom je, si podporu a případné rady od zkušenějších tvůrců určitě zaslouží.