2020
12.29

Autor: Doomer Boards Community (24. 12. 2018)

DWmegawad Club – December 2020

Česká verze DWmegawad Clubu si dala v prosinci odpočinkovou pauzu, patrně díky menší hráčské účasti v listopadu, což zapřičinila ne zcela ideální volba megawadu Three Is a Crowd. Ten byl sice odměněn cenou Cacowards, nicméně svým experimentálním pojetím nesedne určitě každému.

Na serveru DoomWorld samozřejmě akce pokračuje dále a její organizátoři nám připravili poměrně zajímavou nabídku, tentokrát hned tří kratších projektů z dílny komunity kolem serveru Doomer Boards. Dva z nich jsem si s chutí prošel, i když ne s takovou intenzitou dokumentace mého hraní. A jelikož právě teď doznívá vánoční veselí, mám pro vás do tohoto svátečního období stylově zapadající článek přibližující modifikaci The Merry Christmassy Doom Project, který nese číslo 7 v řadě komunitních projektů od Doomer Boards.

Tvůrčí dílnička kolem tohoto již etablovaného serveru nese určitá specifika. Každý projekt je tematicky odlišný, nehrál jsem zdaleka všechny, ale mnohé z nich jsou takřka totálními konverzemi a disponují novými texturami i modely nepřátel. Nejinak je tomu i u The Merry Christmassy Doom Project. Tento map pack vyšel před 2 lety přesně na Štědrý den, a jak název napovídá, oblékl se do sezónního vánočního kabátku.

Grafické zpracování disponuje zasněženým prostředím, novými vánočními texturami, ale hlavní díl na atmosféře mají četné grafické doplňky. Sněhuláci, rozvěšené řetězy osvětlení, všude plno vánočních stromečků, dárků a typických dekorací, vytvářejících atmosféru Vánoc, sice spíše v západním stylu, ale i tak si atmosféru rolniček vychutná i český doomer. Stejně tak i kolekce mutantů je přizpůsobena prostředí. Mají krásné vánoční čepičky, z nejslabších zombie vojáčků se stali Santa Clausové, kakodémoni levitují v podobě baňky, nově se objevují střílející skřítkové a všechno tyto dílky pěkně zapadají do vánoční mozaiky. Grafické prvky pocházejí určitě z převzatých zdrojů, nejde o nové modely, ale vizuál je skvělý a stylový.

Autoři nám překládají celkem pět levelů. Každá mapa je propracovaná a zábavná. Začínáte v domě Santa Clause a pokud se podaří eliminovat nepřátelský odpor, přicházející z více otevírajících se dveří, dostáváte se na rozlehlé exteriérové plochy, odkud vás ze strategických vzdálených míst ostřelují impové a kulometčíci, a navíc se na vás další spousty potvor vyhrnou ze všech zákoutí ledových končin. Takže je o akci postaráno po celou mapu a neodpočinete si ani chvilku.

V podobném duchu je designována další úroveň, v níž exteriéry dominují. Pokud se vám podaří zvládnout bojovou vřavu, po ledových sloupech vystoupáte k východu. Akce ovšem zdaleka nekončí a postaví se vám tuhý odpor včetně baronů, než se dopracujete k exitu.

Třetí mapa nabízí komplexní hradní komplex, jenž je poměrně náročný na orientaci. Samozřejmě je kompletně vyplněný mutanty, takže opět hlavně vašich zbraní nevychladnou,

Čtvrtá, asi nejslabší úroveň, začíná boji v exteriérových oblastech ohraničujících komplex budov, které se ale v interiérech jeví poněkud strohé, i když s novými texturami. Pokračujete střídavě v boji uvnitř budov v kombinaci s venkovními plochami pokrytými vodou a ledem, než se dopracujete ke konci.

Finální level je slaughter fest arénou, v níž se musíte na hradbách utkat s kyberdémonem a zaklínačem, stojícími přímo před vámi. Zaklínače smetete plazmovkou, ale pak musíte sestoupit o stupínek níže, abyste se uchránili před kyberdémonovou palbou. Pak se dá upižlat brokovnicí bez ztráty kytičky. Ale i poté se na vás valí invaze mancubusů a revenantů a budete mít co dělat, než se prostřílíte k cíli.

Mapy jsou velice dobře vyváženy, a i na Ultra Violence jsou dobře zvládnutelné. Protivníků není přehršel a až na poslední mapu mi vše perfektně odsýpalo. Kromě nové grafiky na pozadí hraje vánoční hudba, jež pěkně podkresluje sváteční bojovou vřavu.

The Merry Christmassy Doom Project je povedeným mapsetem, jenž vám nabídne velice solidní mapy, jak je koneckonců u Doomer Boards projektů tradicí. V aktuálním povánočním období vám nabídne příjemný odpočinek od pohádek či konzumace cukroví a vánočních přebytků a určitě stojí za hřích. Organizátoři DWmegawad Clubu vybrali opravdu dobře.

Instalace:

The Merry Christmassy Doom Project autoři testovali pod Prboom-plus cl2, Crispy Doomem, and ZDoomem. Používal jsem GZ Doom bez sebemenších potíží. Instalační balíček Dbp7xmas.zip si rozbalíte do adresáře s vaším oblíbeným portem a potřebný WAD soubor – DBP7XMAS.WAD– přetáhnete na spouštěcí soubor portu. Při potížích můžete konzultovat náš článek o spouštění WAD souborů.

Odkazy:

Download

DWmegawad Club –  December 2020

The Merry Christmassy Doom Project – idGames

The Merry Christmassy Doom Project- ModDB

The Merry Christmassy Doom Project – Doomer Boards thread

The Merry Christmassy Doom Project – DoomWorld forum thread

 

2020
12.07

Autor: Tango (5. 10.2019)

DWMiniwadClub – listopad 2020

Poslední projekt zařazený v listopadovém DWMiniwad Clubu je poněkud odlišný. Jako finále měsíce nám organizátoři nenabídli jako doposud pouze jednu mapu, ale přinášejí dokonce třílevelový WAD jménem Drought. A jedná se o projekt poměrně originální.

Jeho autor, doomer jménem Tango, mi doposud nepřišel příliš známý. Nicméně Doom Wiki pod jeho jménem uvádí celou řadu vytvořených map, dokonce už od roku 2006. Většina z nich je součástí komunitních projektů. Tango má ovšem za sebou i samostatné projekty obdařené cenami Cacowards, jako jsou pětilevelový WAD Mayan Mishap nebo projekt Paradise.

Drought je ideální zejména pro fanoušky nových reinkarnací Doomu – Doom (2016) a Doom Eternal. Přináší totiž přepracování monster a zbraní z těchto novějších titulů pro klasický Doom na podkladě modifikace Doom 4 Vanilla (nebo také Doom 2016 the Way 1993 Did). Ta umožňuje použít nové podoby protivníků i zbraní pro hru klasických Doomů nebo nových levelů, a to s plnou kompatibilitou klasických vanilla verzí, takže nepotřebujete nové porty s vylepšenými grafickými možnostmi. Tango připravil tři kompletně nové mapy s modifikovanými texturami, při jejichž tvorbě se uplatnila osvědčená grafická kolekce OTEX. Tato kombinace nám tak umožní prožít unikátní herní zážitek kombinací prvků Doom (2016) a originálních svěžích levelů.

Nové mapy dokladují autorovy skvělé designérské schopnosti. Dostávají se nám tech based založené úrovně, ale zejména ta třetí nabízí i výlety do okolních přírodních scenérií. Vizuál textur je perfektní, jak tomu u OTEX balíčku bývá. Nicméně mám trochu obavy, abychom nebyli postupně těmito motivy přesyceni. Nabývám totiž dojem, alespoň z posledního měsíce hraní DWMiniwad Clubu, že autoři OTEX využívají docela hodně.

Design je svěží a moderní, ale přitom Boom kompatibilní, takže lze Drought hrát v podstatě na jakémkoliv portu. Mapy jsou propracované, nevrhnou vás někam do nitra očesané základny, ale na rozehřátí se projdete po okolí a až pak vniknete do prostorů s budovami. První mapa je relativně kompaktní, druhá disponuje i otevřenými prostranstvími uvnitř a kolem komplexu a ve třetí, prostorově největší, se v exteriérech plných stromů a jeskynních zákoutí hráč pohybuje velice často.

Mapy jsou poměrně akční od samotného začátku a boje jsou docela hektické. Hrál jsem na Hurt Me Plenty obtížnost a měl jsem problémy i tak. Po dosažení klíčových bodů nastává nový příděl mutantů a nová střetnutí i tam, kde jste si předtím prostory vyčistili, takže tempo hry je překotné. Alespoň se hráč nenudí.  Protivníků není příliš mnoho, ale díky jejich změněným charakterům jsou někteří daleko rychlejší a agresivnější a mají nové typy útoků.

Základní vojáčci jsou v pohodě, stejně tak jako plížící se impové, ale třeba kulometčíci jsou vybavení jakoby plazmovým výbojem, který vám notně ubere zdraví. Noví a silnější baroni jsou opravdu smrtící, jednak díky vícenásobným střelám, ale taky díky náhlému přískoku směrem k hráči, což je ve stísněném prostoru někdy nemožné zvládnout.  A zaklínač? Darmo mluvit, změnil se v summonera a ten je taky velice čilý a otravný. Revenanti jsou kapitolou sama o sobě, jsou po stránce svých fireballů stejně nebezpeční jako v klasickém Doomu, ale zde při střelbě ještě efektně levitují jako v novém Doomu.

Povedené jsou rovněž nové modely zbraní, které odpovídají svému vzoru. Což je potěšitelné zejména u kulometu, který má notně navýšenou kadenci střel. I vizuálně jsou velice pěkně zpracovány. Zejména ve třetí mapě mě trochu zamrzelo rozložení některých power-upů. Ty jsou v exteriérových oblastech různě poschovávány, ovšem často tak, že jsem je našel až po likvidaci zjevivších se přívalů nepřátel. Ale to je jenom menší vada na kráse.

Drought je povedeným kouskem, který stojí za otestování. Kombinace nového vizuálu, pestré palety upravených protivníků a solidního designu vás upoutá a všechny mapy vám rychle uběhnou. Drought sice není nejlepší z celé listopadové kolekce DWMiniwad Clubu, ale rozhodně stojí za hřích.

Instalace:

Drought, ačkoliv se to nemusí na první pohled zdát, je projekt Doom kompatibilní, takže jej spustíte s běžnými porty. Autor doporučuje PrBoom Plus nebo GZ Doom. V instalačním balíčku je zahrnuto vše potřebné, jak balíček OTEX, tak i Doom 4 Vanilla. Instalační balíček si rozbalíte do adresáře s vaším oblíbeným portem a potřebný WAD soubor – T-DROUGHT_RVC2.WAD – přetáhnete na spouštěcí soubor portu. Při potížích můžete konzultovat náš článek o spouštění WAD souborů.

 

Odkazy:

Download

Drought – DWMiniwad Club

Drought – DoomWorld Forum