2012
03.22
Převzato z WADs in Progress

Převzato z WADs in Progress

Nevím jestli je to počínajícím jarním obdobím, ale čeští doomeři se probudili k horečné aktivitě. Důkazem je to, že za poslední období se  sešly celé tři megawady, které jsou v různých stadiích vývoje.

Zones of Fear je aktuálně ve stadiu vylaďování posledních chybiček. Během testování vyšlo jen tak mimochodem najevo, že je v přípravě i druhý díl kultovní Kamasutry, a včera jsem našel v RSS čtečce aktuální post ze serveru WADs in Progress, kde Pipicz představuje svůj sólový projekt Bloodstain.

Pipicz  je platným členem české Doom komunity a i ve světě je znám svým autorským podílem na pokračování Plutonie, Plutonia 2. I do Zones of Fear přispěl svou excelentně designovanou mapou, která nahradila Damnedův level, který našel své místo v Kamasutře 2.

Převzato z WADs in Progress

Převzato z WADs in Progress

A jak se tak koukám na screenshoty, které jsem si dovolil vypůjčit pro ilustraci pro tento příspěvek,  nový projekt vypadá velice impozantně. Jak se můžeme dozvědět na WADs in Progress, tak nový megawad přinese nové grafické prvky, stavba levelů bude postupně nabývat na komplexnosti, přičemž design bude cílen na snadnou orientaci v mapách. Levely budou různorodě zaměřeny, takže očekávám, že se hráči nebudou nudit. Důraz bude kladen zejména na  otevřené lokace, ve kterých Pipicz našel inspiraci u mistra Gusty.

Hotovo je zatím 18 levelů, takže Pipicz má ještě hodně práce před sebou. Nezbývá mu než popřát mnoho úspěchů při  jeho tvorbě a doufám, že se megawad podaří dotáhnout do zdárného konce.

Převzato z WADs in Progress

Převzato z WADs in Progress

Odkazy:

Bloodstain – DoomWorld forum thread

2012
03.14

Autor:   Alando1 (Alan) ( 2009)

Titulní obrázek

Titulní obrázek

Jak jste se mohli dočíst v jednom z lednových příspěvků, tak v současné době běží v plném proudu betatest nového ryze českého megawadu Zones of Fear. A jelikož mě autorský kolektiv přijal mezi sebe jako jednoho z betatesterů, tak téměř veškeré moje nynější hraní Dooma spolkne práce na testování jednotlivých levelů a vyhledávání chybiček, které se při tvorbě takto rozsáhlého projektu designérům podaří přehlédnout. Potěšitelné mimochodem je, že aktuální betaverze nese již hrdé číslo 5 a chystá se již verze šestá, takže doufám, že většinu bugů se již podařilo vyhledat a opravit a vydání finální verze se blíží. Další příjemnou zprávou je i to, že beta verze Zones of Fear byla docela příznivě přijata ve fóru na DoomWorldu a byla i otestována ve dvou sezeních multiplayerového survival klání na portu Odamex.

Vstup do chrámu

Vstup do chrámu

Abych neustálým testováním příliš nezanedbával náš blog, tak jsem si v rámci určité relaxace dopřál malou dovolenou. Takže ze Zón strachu se spolu přeneseme do Jižní Ameriky a můžeme prozkoumat Chrám ještěřích mužů. Nemám bohužel prostor na testování některého z nových či starších kompletních megawadů, kterých se na id Games válí mraky. Ale Temple of the Lizardmen, jak se soubor nových levelů jmenuje v originále,  byl pro mne příjemnou oddechovkou a krátkodobým odpočinkem od mnohdy rozsáhlých map, které na budoucí hráče Zones of Fear čekají.

Podzemí

Podzemí

Temple of the Lizardmen je konverzí, v níž se hráč ocitne v kůži mariňáka, který dostane za úkol prozkoumat tajemný chrám v blíže neurčené tropické oblasti Jižní Ameriky. Jak to už v akčních příbězích bývá, ruiny chrámu nejsou mrtvé, ale ztrácejí se v něm lidé a i těch pár mariňáků, co bylo posláno na průzkum, se nevrátilo. Poslední zprávy informují o plazích kreaturách pohybujících se v okolí, a také o dalších monstrech, s nimiž tyto lstivé potvůrky pracují. Takže nezbývá nám nic jiného, než se s maximální opatrností, abychom se nestali večeří pro číhající potvory, vydat na průzkum.

První boss

První boss

Jak se zdá, tak recenzovaný WAD soubor je prvním významnějším počinem doomera jménem Alando1, který celou konverzi stvořil. V době vzniku Temple of the Lizardmen měl autor pouze autorské zářezy v podobě zbraňových modů. Hra obsahuje celkem 7 levelů, přičemž poslední z nich ilustruje zakončení příběhu a je tedy bez interakce s nepřáteli. Jednotlivé mapy jsou laděny spíše ambientně, ocitáme se v prostředí džungle a prozkoumáváme útroby majestátních chrámů, vše je podbarvováno většinou atmosférickou hudbou a jestli mám hratelnost připodobnit, tak asi spíše k Hexenu. I akce je trochu pomalejší, počet nepřátel není vysoký a většinou se proti nám staví na odpor maximálně skupiny jednotlivých příšer. Průchod levely není hektický, ale většina z nich má poklidnější úvod v podobě oblasti bez nepřátel, kde se můžeme aspoň částečně porozhlédnout a získat přehled o prostředí a až po chvíli se začnou objevovat obyvatelé jednotlivých úrovní.

Kostřička

Kostřička

Pokud se zaměříme na grafické zpracování, tak celá konverze je v podstatě kompilátem nových textur a grafických prvků, získaných z různých zdrojů. Těmi jsou hry na Doom i Build enginu, v doprovodném textovém souboru je jako zdroj textur uváděn RUINBROS.WAD. Modely nepřátel jsou taktéž přeneseny z jiných Doomu podobných titulů, některé známe z Hexenu a Hereticu, jiné z Bloodu. Dalšími do party jsou i někteří naši kamarádi známí z Doomu. A samotní docela pěkně zpracovaní ještěří muži jsou patrně autorovým původním dílkem. Faceliftu se dočkaly i zbraně, najdeme mezi nimi Dukovu pistoli, brokovnici, novou dvojhlavňovku, samopal a taky Lo-Wangův granátomet. A jako třešnička na dortu i nový model bazooky. Zbraně fungují poměrně realisticky včetně dobíjení, které však naneštěstí probíhá automaticky, což poněkud zpomaluje tempo akce a v neposlední řadě to může být zdrojem problémů s nepřáteli.

Na palubě vrtulníku

Na palubě vrtulníku

Hra primárně funguje pod GZ Doomem a při nastavení detailů na maximum vypadá velice hezky. Atmosféru temných kobek a komnat starých chrámů dotváří atmosférické nasvícení a i z externích lokací by Lara Croft nebo Indiana Jones měli radost. Co do vizuální prezentace jsou jednotlivé lokace dokonalé, bohužel bych očekával komplikovanější stavbu úrovní. Jednotlivé levely jsou vybudovány relativně přímočaře a pokud najdeme slepou cestu nebo bariéru, tak i někde poblíž  se bude nacházet spínač či vodní kanál vedoucí ke spínači či klíči. Takže zkušenější hráč 3D akcí se nemůže ztratit. Bohužel i secretů je malý počet a až na ten úplně první na začátku prvního levelu jdou všechny snadno nalézt.

V temné džungli

V temné džungli

Obtížnost je, jak jsem avizoval, nastavena relativně na nízké úrovni. Počet nepřátel se na obtížnost Hard přehoupne maximálně přes šedesátku a místa, kde nám příšery mohou zatopit, jsou řídká. I z tohoto hlediska lze konverzi doporučit začínajícím hráčům.A problémy jsou zpravidla způsobeny tím, že je hráč uzavřen v malém prostoru, kde se hůře manévruje. A nebo klasicky zákonem schválnosti, kdy se zbraně nabíjejí zrovna v tu nejnevhodnější chvíli. Na konci některých map jsou připraveni bossové, ovšem místní “šéfy” by kyberdémon zadupal do země. Takže jediné zákysové místo je mise ve vrtulníku, ve které prolétáváme kaňonem a útočí na nás jeden z bossů – oheň chrlící drak, kterého je problém na širokém prostranství trefit bazookou nebo granátometem.

V těžké akci

V těžké akci

Pokud se ptáte na herní dobu, tak ta se pohybuje kolem 60 – 90 minut. Není to příliš, ale já jsem se i přes určitá negativa bavil. Drobné grafické nesrovnalosti, jako je občasné problikávání při vynoření z vody a problém z Hexenu známé vodní příšery, která v Temple of the Lizardmen při ponoření není pod vodou vidět, jsou pro mne zanedbatelné. Takže doomerům, kteří mají rádi hexenovskou atmosféru, exotické lokace a trochu archeologického průzkumu, celou konverzi vřele doporučuji. A někdy v budoucnu se těšte na rozbor druhého dílu Temple of the Lizardmen, který je daleko lepší než první epizoda, ve které Alando1 získal své první zkušenosti s tvorbou single playerových map.

Instalace:

Dráček v plné síle

Dráček v plné síle

Instalační balíček obsahuje jednak WAD soubor s herními daty a dále soubor HEALTHMOD.WAD, který umožňuje snížení max. dosažitelné hodnoty zdraví pro pokročilejší hráče.  Pro spuštění je třeba GZ Doom port.
Instalace pro uživatele, kteří nejsou sběhlí v používání portů, je popsána zde.

UPDATE (9.7. 2016): Přidán odkaz na patch opravující chyby – download

Odkazy:

Download

Download  (balíček pro Doombox)

Temple of the Lizardmen – DoomWorld

Temple of the Lizardmen – The Newstuff Chronicles


Druhá část videa je k nalezení zde.