2018
07.12

Po dlouhé době se podařilo zvířit stojatou vodu v klidném rybníčku české Doom scény a vnést do ní impuls Vysokého napětí. Sledge, majitel dlouhodobě etablovaného českého serveru High-Voltage, věnovanému retro hrám, připravil pro příznivce starých her, ale samozřejmě nejen pro ně, kreativní soutěž. A ne jen tak ledajakou. Jelikož právě čtete tuto novinku i na našich stránkách,  jistě jste se dovtípili, že tato akce má souvislost s Doomem.

Opravdu nejde o nějaký jednoduchý vědomostní kvíz nebo na náhodě založené slosování, ale o skvěle připravenou originální akci. Jedná se o soutěž v tvorbě map pro legendární Doom 2. Podobných kreativních výzev není zrovna mnoho. Z poslední doby mi zůstává v povědomí soutěž, kterou pořádal tým kolem serveru Realm667 – “Doomjà-vu – It´s Never The Same. A zřejmě jediným podobným pokusem v naší české kotlině byl “Idoom maping contest: Quake World” z ledna roku 2010, jehož výsledkem je povedený mapset. Doufejme, že právě spuštěná akce bude mít podobný úspěch.

Co mají soutěžící za úkol? Název mluví za vše a cílem je připravit novou mapu pro legendární akci Doom 2. Vytvořené úrovně by měly být kompatibilní s GZ Doomem a výchozím iWADem bude DOOM 2.WAD. Hotové levely zasílejte na mail sledge@high-voltage.cz. Času máte docela dost, nepůjde o žádný speed mapping a budete mít dostatečnou dobu, abyste svá dílka pečlivě vyladili. Uzávěrka je stanovena na den 31. 8. 2018.

Zaslané levely zhodnotí porota ve složení – Sledge, Dave de Sade a taky moje maličkost. Ale hlavně – posledním porotcem se stal Jan Modrák – Bludr, otec českého Doomu a šéfredaktor Score. Příspěvky pečlivě projdeme, zahrajeme a vyhodnotíme ten nejlepší. Vítěz obdrží odměnu podle své volby – bude si moci vybrat jakýkoliv produkt související s tématikou hry Doom z nabídky českých internetových obchodů. A co je nejlepší – pokud se sejde reprezentativní počet úrovní, Sledge z nich plánuje vytvořit kompilaci v podobě jednotného WAD souboru.

Doufám, že čeští, ale i slovenští doomeři zvednou hozenou rukavici a zapojí se do soutěže v hojném počtu. Již etablované tvůrce levelů u nás máme a třeba se najdou další talentovaní, doposud neznámí tvůrci.

Všem soutěžícím přeji mnoho úspěchů při designu i výstavbě map a nemůžu se dočkat, až si dodané levely budu moci zahrát.

Podrobné informace najdete přímo v originálním článku na High-Voltage.