07.07
Autor: ViolentBeetle a kolektiv (7. 7. 2022)
Květnový měsíc plný lásky nám organizátoři DWmegawad Clubu zpříjemnili opravdu povedeným kouskem a romantickou jarní náladu nám zpestřili přímo epickou řežbou v podobě megawadu pro Ultimate Doom jménem Solar Struggle. Tato volba byla přímo trefou do černého a po celou dobu jsem se skvěle bavil a megawad nemá prakticky hluchého místa.
Autora jménem ViolentBeetle jsme v rámci pravidelného měsíčního hraní už měli možnost poznat. Pod jeho tvůrčí taktovkou totiž vznikal megawad SKULLTIVERSE, který jsme podrobili recenznímu zkoumání. Samozřejmě má na svém kontě další projekty, jako např. megawad Hellevator a další úrovně v různých komunitních megawadech. Solar Struggle je rovněž typický komunitní projekt, ViolentBeetle hrál hlavní roli v podobě koordinace a produkce, ale samozřejmě přispěl svou troškou do mlýna v podobě několika levelů. Autorů se sešlo požehnaně a nutno konstatovat, že se jejich tvůrčí přetlak podařilo perfektně ukočírovat a vyladit do perfektního finálního produktu.
Solar Struggle měl při vývoji zajímavou premisu. Jak můžete vidět ve vývojářském fóru, tvůrci dostali před sebe pouze popisný název a už bylo jenom na jejich představivosti, jak se pouhé jméno, případně doplňující pokyny a instrukce, podaří přetavit do podoby hratelné mapy. Tato koncepce designu nebývá příliš obvyklá.
Megawad dostal do vínku dokonce příběh, i když notně stylizovaný a sloužící opravdu jenom jako podkres. Story vypráví příběh bezejmenného vězně, zavřeného v kobce na Saturnově měsíci Titan. Útok démonů mu dovolí uprchnout z vězeňské cely a hrdinně se s nimi pustí do křížku. Vydává se na dlouhou pouť po kosmických tělesech – Titanu, Ceresu, Měsíci a nakonec po Venuši, aby si to s démonickou invazí vyřídil.
Solar Struggle je kompletní přepracování Ultimate Doomu, takže zahrnuje všechny čtyři epizody, tedy celých 36 úrovní. Jako grafické podklady posloužily nejen zdroje prvního Doomu, ale také grafika dílu druhého, obohacená o některé nové prvky, a hlavně o inovované nebeské textury. Každá epizoda nám tak přináší trochu odlišný vizuální zážitek a vzhled odpovídá příslušnému kosmickému tělesu, na němž se celý děj odehrává.
Design přináší soudobé enginové prvky a moderní doplňky a efekty, ale respektuje odkaz původního titulu. Dostanete tak tradiční doomovskou hratelnost v aktuálním kabátku. Ačkoliv se při tvorbě sešel velký počet více či méně známých designérů, tvůrčí zadání dodává projektu jednotnou koncepci, což vyniká zejména v respektu k vizuálnímu pojetí jednotlivých epizod odehrávajících se v různém kosmickém prostředí.
Design se povedl na jedničku a Solar Struggle byl opravdu herní balzám pro duši zapáleného doomera. Ačkoliv textury mohou upomínat částečně i na druhý Doom, design je laděn ve stylu Ultimate Doomu, zejména po stránce architektury.
Jednotlivé mapy jsou pestré, v různých herních stylech, autoři kladli důraz na realističnost a lokace jsou plné detailů. Architektura je mnohdy komplexní, ale většinou se v prostředí velmi dobře orientuje a až na výjimky nebudete bloudit a váš postup je jasný. Design je opravdu na profesionální úrovni a až na menší výjimky se nenajde slabých míst. Motivy se neopakují a každá mapa má svá specifika a v žádném případě nejde o generické mapy, které najdete v amatérských levelech, ale o propracované a velice dobře hratelné úrovně. Po ukončení levelu jsem se vždycky těšil, co nám designéři naservírují v další části.
Najdete četné secrety, které ovšem není mnohdy jednoduché najít. Hledání tajemství je sice spíše vedlejší aktivitou při hraní Doomu, ale dosažení kompletního skóre v secretech vždycky zahřeje na srdíčku. V tomto směru jsem příliš úspěšný nebyl, ale potěšilo mě, že jsem, i když někdy s podvůdky, našel všechny tajné úrovně. tudíž jsem se nemusel do nich dostávat cheatem pro přechod mezi levely.
Solar Struggle má perfektně vybalancovanou akci. Ačkoliv má megawad díky své mateřské hře omezenou paletu mutantů, docela jsem se divil, že se nedostavil stereotyp, jenž mě většinou u megawadů pro první Doom postihuje. Navíc Solar Struggle má dokonale vyladěnou obtížnost, která plynule narůstá od začátku až do konce. První 3 epizody vás příliš nezatíží, střetnutí odsýpají jako na drátkách, takže akce je zábavná a přímo relaxační.
Zato boje ve čtvrté epizodě notně přituhnou. Odpovídá to duchu originální čtvrté části Ultimate Doomu. naštěstí náročnost soubojů není provázena překomplikovaným designem, jako je tomu u Ultimate Doom the Way id Did. Hrál jsem na třetí obtížnost Hurt Me Plenty, i tak byla akce docela náročná. Možná i proto mi připadala poslední část poněkud méně zábavná jako první tři epizody.
V každém případě i přes lehce slabší poslední epizodu je Solar Struggle perfektním kouskem a mezi megawady, které jsem měl tu čest absolvovat poslední dobou, jej řadím na přední příčky. Perfektní, pestrý a zábavný design v kombinaci s pohodovou akční složkou je zárukou příjemné zábavy a Solar Struggle je skvělým příkladem, jak na základě originální hratelnosti vybudovat skvělý herní zážitek v aktuálním provedení.
Instalace:
Solar Struggle je limit removing kompatibilní megawad, takže potřebujete port, jenž podporuje tento formát. Autoři svůj produkt testovali od GZ Doomem a DSDA-Doomem. Hrál jsem s GZ Doomem a všechno mi fungovalo bez obtíží. Instalace je standardní a jednoduchá. Spuštění probíhá tradičním způsobem, tedy přenesením souboru sstruggle.WAD na spouštěcí soubor vašeho oblíbeného portu pomocí souborového manažeru. Při potížích můžete konzultovat náš článek o spouštění WAD souborů.
Solar Struggle – DWmegawad Club CZ
Solar Struggle – DWmegawad Club
Solar Struggle – DoomWorld release thread
Solar Struggle – DoomWorld development thread
Appendix: Popis jednotlivých úrovní
Author: myolden, MIDI: Nightfall by stewboy
Už na první pohled vypadá Solar Struggle na perfektní práci. Doufám, že nastolený trend vydrží. Začínáte ve věznici, přičemž nebojujete v chodbách a kobkách, ale postupně pronikáte i do exteriérů a jednotlivých objektů vězeňského komplexu. Obvykle má akce podobné schéma, kdy se po aktivaci klíčového bodu otevřou kobky a vyhrnou se uvěznění nepřátelé, v kombinaci s jejich teleportováním. Design je sice tradiční, ale čistý a realistický, i když se nedostanete do okolí, pokocháte se pohledy na okolní přírodu. Akce je příjemná a v kombinaci s relaxační hudbou se mutanti porcovali příjemně. Úvod je zkrátka dokonalý.
Author: Peccatum Mihzamiz, MIDI: Dancing Snakes by Stewboy
Druhá mapa je počítačovým komplexem, opět v realistickém duchu, nejprve se probojujete do sálu, jakéhosi velícího centra, kde po eliminaci dotírajících vojáčků a impů proniknete chodbami do dalších již menších sálů a počítačových místností. Všude počítače, kancelářské kóje, záchodky, výtahy, zkrátka všechno to, co počítačový maniak potřebuje k pracovnímu životu. Postupně sesbíráte všechny klíče a postoupíte ven na čerstvý vzduch, kde vás čeká exit. Zpracování opět perfektní, dokonce se mi hladce podařilo nalézt všechna tajemství, v první mapě mi jedno pochybělo. Překvapením je hned na začátku výlet do vody pro motorovou pilu, musíte se ohlédnout a vrátit o kousek zpět, jinak tento úsek snadno přehlédnete.
Author: Doomlust, MIDI: Source of Stress by Doomkid and Jimmy
Třetí mapa pokračuje v nastoleném skvělém kvalitativním trendu. Pod vysílačem se dáte do útrob tech based vojenské základny, kde relativně lineárně likvidujete průběžný odpor nabíhajících nepřátel, na relativně malých prostorách je jich docela dost a mnohdy se na vás vrhají ze zálohy nebo jsou osazeni tak, aby vás snadno trefili. Průběh mapy je poměrně lineární, potřebujete červený a žlutý klíč, díky kterým se hladce a rychle dopídíte k východu. V komůrce s exitem jsou však zavřená vrátka k tajnému východu, klíč se skrývá poblíž v chladící místnosti v podobě tajného spínače, který vám zjeví tajné tlačítko a secret je váš.
Author: LateNightPerson, MIDI: Half-Life 2 – You’re Not Supposed to Be Here by Kelly Bailey
Tajná mapa je velice zdařilá, a ačkoliv červená a žlutá dvířka nepěkně lícují, zbytek mapy je perfektní. Nejprve infiltrujete interiérové prostory zkladny a v kanalizačních zákoutích získáte modrý klíč, který vám zpřístupní cestu k oblasti s drtiči a žlutým klíčem. Máte možnost se projít mimo základnu a do útrob chodeb jeskyní, kde najdete červený klíč. Pak vám nic nebrání se dostat posledními vrátky k východu. Až na docela zásadní zádrhel, jímž je odpor nepřátel, kterých je docela dost, potkáte první kakodémony a mutanti se v hojných počtech teleportují proti vám. Akce je tak hektická a dynamická a na Ultra Violence dobře zvládnutelná. Velice zdařilá práce.
Author: Death Bear, MIDI: “Pistons” by James Paddock
Megawad si stále zatím drží vysokou kvalitativní úroveň. Technologická oblast na kyselinovém podkladě, v níž balancujete na cestičkách nad kyselinou a pronikáte několika objekty, s drtiči a stroji, kde pomocí tlačítek aktivujete cestu dále. Průběh není striktně lineární, zabrousíte i do bočních oblastí a musíte najít modrý a červený klíč, jež vám pomohou proniknout ke žlutému klíči, jenž se vyzývavě tyčí na sloupku před jednou ze staveb. Pak chodbou postoupíte k venkovní oblasti s pásovým dopravníkem, kde vás čeká skrumáž mutantů a poněkud intenzivnější akce. Jinak jsou souboje dávkovány průběžně, i když musíte citlivě manévrovat, aby vás nezasáhla palba od protivníků osazených na vyvýšených místech. Obtížnost je stále na pohodu, pořád se skvěle bavím.
Author: RataUnderground, MIDI: The Antrax Solution by Varis Alpha
Rozsáhlá a velice propletená mapa, v níž orientace není zcela snadná díky systému teleportů. Ale nakonec jsem se v levelu solidně vyznal. Prostředí opět realisticky ztvárněno, akce je již bohatší a náročnější, ale obtížnost odpovídá pohodové Ultra Violence. Čekají vás interiérové oblasti, ale také exteriéry, vše spíše v temnějším ladění. Zajímavostí jsou tajné oblasti, které jsem našel bez větších obtíží a ukrývají nejen bossy, ale také skryté nepřátele, zejména důlní oblast s četnými lebkami je zajímavá. Opět povedené designérské dílo.
Author: Shawny, MIDI: Goldrush by Stewboy
Mapa v trochu jiném stylu, pohybujete se v interiérech, sálech a halách připravených pro návštěvníky, všude přepážky, lavičky, křesla, dokonce bazén a kulečník. Komplex je pěkně propojený a nelineární, můžete zkoumat areál z více stran, vaším cílem je najít tři klíče, které vám otevřou exit. Neustále se na vás vrhají mutanti z otevírajících se výklenků, takže je akce dynamická a rychlá, najdete několik raketometů a v secretu motorovou pilu, takže máte potvůrky čím porcovat, i když těžší zbraně v zásadě nejsou potřeba. Mutantů je 170 a vystačil jsem si s kulometem a brokovnicí. Opět pěkná mapa a relaxační akce na pohodu.
Author: LoreCaco37, MIDI: Atomic by Jimmy
Tato mapa je pecka, sice až na závěr s dopravou toho nemá zas až tak moc společného, ale to mi vůbec nevadilo. Našlapaná akcí hned od počátku, konečně jsem pořádně využil raketomet. Symetrický tech based komplex, nejprve musíte vyčistit interiéry uvnitř haly a potom se musíte probojovat skrumážemi mutantů v exteriérových prostranstvích po stranách, protivníků je opravdu dost, a ačkoliv je jich více než 300, mapa uběhla až překvapivě rychle. Postupně se dopídíte k červenému klíči, který vám zpřístupní cestu do metra. Zde se na vás opět vrhne skvadra potvor, dokonce mi docela pochroumali tělesnou schránku, když mě obklíčily. Nasednete do vlaku a přesunete se k finálnímu levelu.
Author: ViolentBeetle, MIDI: End is Nigh by Jamie Robertson
Atmosférická mapa, bloumáte temnými chodbičkami a šachtami v rozbořených interiérech, nepřátel je méně a akce je dávkována průběžně. Chodbičkami se dopracujete k červenému klíči, což vede k přívalu potvor, ale díky jejich menšímu počtu se akce dala zvládnout bez ztráty kytičky. Ve finále vás čeká exteriérová oblast s kyselinou, v jejímž centru je kulatá stavba, nejspíše kosmodrom, který dal levelu název. Kolem je snůška baronů a kakodémonů, takže můj raketomet pálil v plné kadenci. Nakonec vstoupíte do teleportu a přenesete se do druhé epizody, jež vám nabídne další kosmickou oblast.
Author: Lorenz0, MIDI: Reaching Deeper by Eris Falling
Začínáte na dalším planetárním systému. Kolem přistávacího místa jsou rozsáhlé exteriéry s bahnitou vodou, vypořádáte se s prvními roztroušenými protivníky a proniknete do nitra komplexu zakomponovaného do skalních bloků. V mapě najdete hlavně vojáčky a impy, pár hochů s brokovnicí, a několik prasat doplněných kakodémony. Seberete kulomet a v secretu plazmovku, brokovnice k dispozici bohužel není. Obtížnost zatím tradičně příjemná, i když je docela nouze o munici a musíte s ní šetřit.
Author: Wavy, MIDI: The Demons From Adrian’s Pen remix by Jay Reichard
Rozsáhlý, poměrně komplikovaný a klikatý podzemní komplex plný místností s bednami, různých průchodů a dopravníkových pásů. Vše zakomponováno do jeskyní a podzemních sektorů. Nechybí skákání po krabicích a hledání správné cesty, která není úplně jednoduchá. V první části najdete za bednou spínač, kterým si zpřístupníte cestu před mříže a přes drtiče postupně infiltrujete další oblasti skladiště. Odpor je průběžný a se souboji jsem neměl problémy, napakoval jsem se konečně municí, mapa má celkem 6 secretů, nechybí nutnost nastřelit zelené oko s pentagramem, díky kterému se dostanete do tajné jeskyně, podobně jako tomu bylo v Sigilu. Ale jedna health sféra v kyselinovém jezírku za plotem mi zůstala skryta, i přesto, že jsem měl automapu. Mapa je zaměřena spíše na exploraci a velice mě bavila, i když byl postup pomalepší.
Author: DFF, Music: Car dealership from Gran Turismo 3 (sequenced by Viscerality)
Stock Exchange mi Google translator přeložil jako burza, což v podstatě odpovídá. Bojujete v sálech s kruhovými počítačovými terminály, jak vídáme na Wall Streetu a v dalších sálech s počítačovou technikou, to vše organicky tvoří důmyslný labyrint, v němž není jednoduché se orientovat. Zabrousíte i do podzemních končin, takže prostředí se pěkně střídá. Zmatek dělá systém mříží, potřebujete sice jenom dva klíče, ale ty neotevírají zablokované části mapy, ale aktivují tlačítka, které odstraňují systém bariér. Boje jsou přímo hektické, až lehce slaughterfestové, ale dají se zvládnout. Spíše jsem tápal, kudy se dát, poněvadž jsem zapomněl, kde se nachází východ. Ale to je moje chyba a ne autorova. Pěkný počin.
Author: WeirdSandiwch, MIDI: Clandestine by Psyrus
Čtvrtý level a opět realistický komplex, tentokrát bojujete v podzemních labyrintech chodeb, sálů a jeskyní, plných zařízení a ventilační techniky. Šmejdíte nejen v sálech, ale také v systému šachet. Mapa je velice pěkně designovaná, postupně se vám otvírají nepřístupná místa, dokonce nechybí vodní nádrž, kterou vypustíte a vrhnete se do podzemí. Akce je klidnější, máte před sebou jenom 121 nepřátel a vše odsýpalo jako na drátkách. Ani jsem se nenadál a ocitl jsem se na překvapivém konci. Megawad si nadále udržuje perfektní a zábavnou hratelnost.
Author: ViolentBeetle, MIDI: Ghosts in the Walls by stewboy
Pátá mapa odpovídá svému názvu a přináší kompaktní a stísněný design podzemních chodeb. První fáze začíná průnikem skrz úvodní prostranství a zanoříte se do hloubky, kde seberete modrý klíč. Poblíž je i secret s plazmovkou. Secrety jsou v tomto levelu vůbec stavěny na přebíhání po římsách a přeskocích. Modrými dveřmi proniknete do další chodby, kde je raketomet a skrumáž potvor v čele s baronem a kakodémony. Akce je poněkud tužší, díky manévrování v chodbách a stísněných zákoutích, ale dala se zvládnout, i když kakodémonů je vám naservírováno docela dost. A za skladištěm s bednami se nachází exit. Tajný východ je kousek poblíž, ale musíte přeskákat po krabicích. Solidní a zábavná mapa.
Author: Hitboi, MIDI: Beatdown by Joshua “Dragonfly” O’Sullivan (from Overcome album)
Tajná mapa mi připadala poněkud horší než předchozí úrovně, je poněkud matoucí, využívá teleporty a je až v pekelném duchu. Pohybujete se v temných interiérech a kosíte nabíhající potvory, mezi vámi jsou piedestaly s vystavenými exponáty. S použitím teleportů se posunujete dál až do finální jeskyně, která se kupodivu nezobrazuje na mapě a výtahem vyjedete k exitu, kde na vás zákeřně čekají čtyři kakodémoni. Vedle jsou další nedostupné sloupky s BFG a raketometem, ty však slouží jenom jako dekorace, i když BFG mě namlsalo. Secrety jsem našel oba dva, takže opravdu se zbraně vzít nedají a musel jsem si zajít chuť.
Author: Jark, Music: “Archvile on Line 2” by Bucket
Značně komplikovaný a hůře hratelný podzemní komplex, jenž slouží jako dopravní uzel. Pohybujete se v labyrintech kolejí, vše je poměrně rozlehlé a naběháte se, musíte infiltrovat i podzemní oblasti s pomocí výtahů, navíc ještě k tomu autor servíruje teleporty, které vás transportují na jiná místa mapy. K tomu i místy tuhá akce, takže jsem se trápil nejen se souboji, ale i s orientací. Design jako obvykle realistický a esteticky perfektní, ale hratelnost aspoň u mě trošku pokulhávala.
Author: Cannonball, MIDI: Gutter Penny by Augustus E. Knezevich
Výzkumný komplex vás uvede do prostorných sálů a chodeb, na pozadí červená světla, a hlavně se na vás vrhnou mutanti, rozmístění všude po okolí. Komplex je propojený a až arénového typu, takže se v soubojích nezastavíte. Po vyčištění odporu se aktivací tlačítka posunete dále, což je provázeno nateleprotovanými protivníky všude kolem. Získáte červený klíč, který vás přenese do sálu, v němž je jasné, že vás čeká tuhý boj. A vskutku je tomu tak, po aktivaci tlačítka ke žlutému klíči se na vás vrhnou baroni a kakodémoni na uzavřeném prostoru. Ale to největší střetnutí vás teprve čeká, jakmile aktivujete spínač za žlutými dveřmi, vrhnou se na vás mutanti skrývající se za bariérami, a navíc se zjevivší teleportací. Boje to byly hektické, zejména proto, že se vám uzavřela přístupná část komplexu a s mutanty jsem si to musel vyřídit na malém prostoru. Pak již kouknete na lávové pole a výtahem sjedete dolů a perfektní mapa je u konce. Čeká vás finále druhé epizody.
Author: Nefelibeta, MIDI: Chex Quest 3 E2M5
Rozsáhlá mapa, v níž vás nečeká pouze boss, ale více než 400 protivníků v hojných počtech se na vás vrhajících. Bádáte v labyrintu chodeb v podzemním komplexu, uloženém v lávových podzemních jeskyních, okny můžete kouknout na podzemní exteriéry. Postupně si zpřístupňujete docela lineárně navazující části báze za četných skrumáží naštvaných mutantů. Postupně se dostanete k modrému a červenému klíči, dokonce nakouknete ven z budovy a shora pohlédnete na lávová pole. Za červeným klíčem vás na blikajícím podkladě čeká souboj s kyberdémonem, jenž je ovšem komplikován přívaly nepřátel od těch slabých až po několik baronů. Velice pěkná a důstojná mapa na rozloučení s epizodou. Vzhůru do třetí části.
Author: LordEntr0py, MIDI: Technoprisoners by Jimmy
Třetí epizodu hraji ještě na Ultra Violence. Ocitnete se na měsíci, čemuž odpovídá prostředí základny zakomponované do skalisek a ledových bloků, mezi nimiž bloumáte chodbami a exteriéry mezi skalami, sem tam vystoupáte na skalní či ledové stupně. Potřebujete všechny tři klíče, základna budí dojem nelineárnosti, ale akce postupuje pěkně zpříma. Hned v počátku potkáte kakodémony, disponujete poměrně malým množstvím munice, a tak musíte často mezi nepřáteli jen kličkovat a sbírat cenné náboje do brokovnice. Nakonec získáte kulomet, díky kterému se relativně tužší souboje stanou snadnějšími. Mapa je skvěle propracovaná esteticky i po stránce hratelnosti. Doufám, že obtížnost s postupně získávanými zbraněmi poroste rozumně.
Author: RHhe82, MIDI: Hate Machine” by Jimmy (James Paddock)
Mapa pokračuje v nastoleném tematickém ladění, opět jste uvnitř komplexu a kolem vás se rozprostírá měsíční krajina. Z velkého sálu vedou čtyři dveře, vy se musíte vrhnout doleva do útrob místností a počítačových sálů, abyste našli první klíč. Ten vás propustí na kruhovou promenádu kolem kyselinového jezera, ohraničeného skalisky, průzkum vás přivede ke žlutému klíči, jenž vás pustí ven na bělavá skaliska a pomocí spínačů si aktivujete přístup k červenému klíči, jenž vás propustí k východu. Akce je poměrně bohatá, odpor je permanentní, ale boje hladce odsýpaly až do finále, je zde poměrně dost kakodémonů i baronů, ale munice najdete docela dost a spořit jsem nemusel. Opět pěkná práce.
Author: dac, MIDI: Long Night by stewboy
Ve třetím levelu bojujete zejména v exteriérech, zkoumáte otevřené cestičky mezi budovami a šplháte na skaliska, postupně se musíte dát třemi směry, abyste sesbírali všechny klíče. Architektura je perfektní, nechybí přeskoky přes stupně či plošinky, akce je opět bohatá a neutuchající po celou dobu explorace. Ve finále si klíči sjednáte přístup k závěrečné věži a výtahu, jenž vás přenese k východu, zajímavosti je jeden ze secretů v gotickém duchu, v němž se kromě nálože potvor skrývá také plazmovka. Třetí epizoda si v kvalitě i skvělé hratelnosti vede nadále velmi dobře.
Author: BluePineapple72, MIDI: Well of Ass by Jimmy
Mapa se odehrává v technologických částech, v úvodu je docela stísněná, všude stroje, bedny, vysokozdvižné vozíky a podobné propriety typické pro industriální sekce. Najdete několik dveří, k nimž zatím nemáte přístup. Musíte šmejdit a postupně sbírat klíče, což je provázeno docela tuhými souboji, místy jste uzavřeni s hordami nepřátel, což naštěstí je kompenzováno dostatkem výzbroje i munice. Mapa je poměrně nelineární, můžete se k některým dveřím vracet a najít třeba secret v exteriérovém prostranství. Po nalezení modrého klíče jsem docela tápal, kudy se dát, až jsem našel na záchodcích přeskok do sektoru za červenými dveřmi. Vrcholem mapy je rozsáhlý sál s kyberdémonem, který se patrně dá dát zničit drtičem, ale já jsem se mu postavil na férovku a z dálky jsem ho zpacifikoval. Velice kvalitní mapa, v níž si to své najdou fanoušci explorace i akce.
Author: Captain Toenail, MIDI: Dark Halls remix by Jay Reichard
Heliová rafinerie se odehrává v kruzích, takový má totiž základna tvar. Vybarvená ve stříbrných odstínech, nabízí nepřetržitou akci, staví se vám těžší mutanti hned od začátku, baroni prokládaní kakodémony a stafáž pidižvíků a impů. Po exploraci centrální budovy vyrazíte i ven, postupně sesbíráte modrý a žlutý klíč a jádrem mapy je rozsáhlý exteriérový prostor, v němž se vám několikrát nateleportují noví protivníci, což vás nutí neustále mít prst na spoušti. Budova v centru nabízí červený klíč, jenž vám odemkne klíč k exitu. Mapa spíše v tradičním stylu prvního Doomu bez architektonických zázraků, ale hrála se také velice solidně.
Author: myolden, MIDI: Stage 1 from Cybernator
Zajímavá mapa, kombinující interiérové bitvy, ale také akci ve venkovních skalních oblastech. Infiltrujete budovu, zpacifikujete odpor, který je výraznější, ale dobře zvladatelný, postupně se dopídíte ven z komplexu, kde tlačítkem vyvoláte pokles krvavého jezera, jež vás sveze do hloubky, kde vniknete do atmosférické pekelné sluje. Seberete červený klíč a vyjedete výtahem zpět k úvodu mapy. Pak vás čeká cesta k východu na otevřeném prostranství, kde absolvujete poslední rozsáhlejší bitvu. Poblíž brány k exitu je skrytá stěna, kde najdete žlutý klíč, ale ještě musíte vymyslet, do kterých vrátek bude pasovat. Řešení najdete je v místnosti se čtyřmi kovovými sloupy a výhledem ven, kde je jeden ze sloupů aktivní a zpřístupní tajnou stěnu s potvorami, ale také s cestou ke žlutým dveřím a tajnému východu.
Authors: Astro X and ViolentBeetle, MIDI: Thermite by Jimmy
Rozsáhlý a náročný level, jenž vám opravdu nedá nic zadarmo. Začínáte v místnosti, z níž promptně postoupíte do rozsáhlé haly, jež vás postupně po tuhých bojích přivede na venkovní ledovou plochu, opět plnou nepřátel. Vniknete po aktivaci nášlapného spínače do rozsáhlého komplexu, nejprve prošmejdíte rozlehlé chodby a můžete se dát buď propadly nebo teleportem do více stran. Každá cestička je opatřena vějičkou v podobě zbraně. Průběžně vás čekají náročné bitvy, v nichž se vaše zbraně zapotí, v prvních fázích bylo relativně málo raket, ale vykompenzovala mi to munice do plazmovky a později i BFG. Ve finále se teleportujete schodištěm vedoucím k modrému klíči ke kyberdémonovi, spínačem si aktivujete cestu zpět do úvodní haly, jež vás za tuhých skrumáží dovede zpět k budově, v níž mezitím sjely stěny a ukáže se tlačítko, jež vám zpřístupní modrý klíč a hurá k východu. Mapa má více než 400 mutantů k odstřelu, je náročná a zatím asi nejobtížnější z celého megawadu.
Author: MemeMind, MIDI: Freighthoppers by Jimmy
Terminál sestává převážně z exteriérových oblastí plných vagonů či kontejnerů, mezi nimiž čelíte tuhému odporu. V interiérových sektorech propojujících jednotlivé části je odpor slabší a všechno se na vás vyhrne až venku mezi ledovými skalami. Mapa je poněkud slabší v kontextu celého megawadu, akce je přiměřená, díky hojnému množství baronů a kakodémonů se uplatnila plazmovka i raketomet. Na závěr vstoupíte do organické části a pohltí vás příšera a teleportem se přenesete do finále.
Author: muumi, Music: Escaping the Mechanism by Jimmy
Grandiózní finále, v němž se ocitáte kolem centrálně uloženého výtahu, na němž se promenáduje spider mastermind, který však vyjede nahoru na nedostupné místo. Zkoumáte okolí za přívalu nepřátel všude kolem a aktivujete čtyři více či méně skryté spínače, jež vás posunou k modrému klíči, který vám otevře dveře a teleport, kterým se dostanete na sloup, jenž vás konfrontuje s pavoukem. Díky BFG nedělal větší potíže. Povedené finále za třetí epizodou. Jsem zvědavý na tu další, budu raději hrát na třetí obtížnost.
Author: LordEntr0py, Escaping the Doomed Forgress by Myrgharok
Poslední epizoda bude nejspíš daleko náročnější. V prvním levelu začínáte s pistolkou a jako druhá zbraň je vám k dispozici prakticky ihned raketomet. Víc do ruky nedostanete. Mapa se odehrává v kosmickém vzduchoprázdnu a přenášíte se mezi jednotlivými sektory pomocí teleportů, což je náročné na orientaci a musíte mít dobrého pamatováka, navíc se proti vám staví hned rota impů a kakodémonů. Musel jsem tak zpočátku kličkovat mezi nabíhajícími potvorami, než jsem se dostal k raketometu. Měl jsem obavu, že budu mít málo munice, ale opak je pravdou a postupně kousek po kousku se mi podařilo všechny potvory upižlat. Secrety jsem ani nehledal, byl jsem rád, že jsem se ve spleti jednotlivých částí vyznal a úspěšně završil náročný první kousek.
Author: Anarkzie, MIDI: Mars Processing Station from Descent
Komplexní a propletená mapa, v níž autor zastydl v tradičním stylu pro první Doom a mám z ní retro pocit. Začínáte ve frontě čekajících zombie vojáčků a poté, co proniknete do útrob komplexu, postupně zkoumáte relativně pestré lokace, sestávající se skladišť s Hitlerovými podobiznami, různých počítačových sálů, snad transportního uzlu a chodeb jakoby kolem centra komplexu. Akce je mírnější než v předchozí mapě, i když na závěr se vám postaví samotný kyberdémon, ale v jeho blízkosti je plazmovka, takže se dal zpacifikovat hravě. V druhé mapě je secret, k němuž postupně musíte sebrat tři klíče, jež k regulérnímu exitu vůbec nepotřebujete. Mapa se hrála pěkně, i když vizuálně příliš neexcelovala.
Author: Mystic 256, MIDI: Junkie Smack by Mark A. Klem
Tajný level je v podstatě jedna velká aréna, která za tajemnými mystickými symboly skrývá pěknou nálož nepřátel hned zpočátku. Běháte kolem centrální oblasti s červeným klíčem a likvidujete statické i přibývající potvory. Pomocí dvou tlačítek si spustíte bariéru, za kterou se ukrývá další porce mutantů na odstřel a spínače, které vám nakonec otevřou cestičku ke klíči. Pak na vás čeká závěrečná aréna, kde opět bojujete s přívaly mutantů všeho druhu. Akční a dynamická mapa, kde jsem ani pro neutuchající akci nemyslel na sběr secretů, takže v tomto směru je moje skóre nulové.
Author: RataUnderground, MIDI: Devil’s Ground by Mark Klem
Nákupák jako vyšitý, při prvním pohledu vypadá prázdně, ale jde jenom o zdání, po prvních krocích na vás naběhnou schovaní vojáčci, a to není vše, jak postupujete prostorami nákupního centra, neustále přibývají další a další potvory, a to nejen ti slabší, ale také četní kakodémoni i baroni. Centrum je vybudováno ve velkolepém stylu, pohybujete se hlavně v exteriérech a zabrousíte spíše do technických částí, a nikoliv do obchodů s regály. Potkáte dokonce spidera masterminda a posléze i kyberdémona, akce je hektická a permanentní, centrum je stavebně docela složité, ale snadné k pochopení, takže i když se přesunete pomocí teleportů, vše je jasné. Skvělá mapa.
Author: DJV, MIDI: Archaic Doctrine by TrialD
V tomto levelu si trochu odpočinete, pohybujete se mezi stylizovanými domy, snad ve městě či předměstí, po eliminaci a průzkumu v menších domcích a sebrání modrého klíče proniknete do velké budovy s vícero dveřmi a centrálním sálem. Boje jsou zde poněkud náročnější, ale nic, co by vás nadměrně zatížilo. V závěru najdete mezi ploty žlutý klíč, jenž vás propustí k exitu. Architektonicky je mapa jednoduchá, hrála se solidně.
E4M5: Waste Recycling Facility
Author: MAN_WITH_GUN, MIDI: “Under Death” by Mark Klem
Tak tohle byl opravdu megalevel, propletený, přitom realistický a skrývající řadu překvapení. Šmejdíte po zákoutích areálu chemické továrny na zpracování odpadů, plno chodeb, zákoutí a místností, včetně různých kyselinových jezer, celý tento propletený komplex musíte prozkoumat, jádrem je počítačová místnost, kterou zkoumáte odspodu i shora, přičemž se k ní můžete opakovaně vracet, dokonce vám mapa nabídne exit, a chybí vám přitom více než 150 mutantů, můžete se samozřejmě vrátit, za pomoci žlutého a červeného klíče se poposunout dál, ale i tak jsem neměl všechno zvládnuté, i když jsem se od exitu poctivě vracel. Cesta k němu je docela trnitá, přes soustavu drtičů a naštěstí autor zažil rozumu a v mapě se objeví teleporty, jež vás k exitu zpátky vrátí bez tohoto martyria. Před východem se ještě rozpoutá velkolepá bitva včetně kyberdémona, ale na něj jsem nečekal a kvapně mapu ukončil exitem.
Author: SMG_Man, “Cry of Desperation” by Tristan Clark (Eris Falling)
Šestý level se tentokrát příliš nevyvedl. Jedná se o komplexní a propletenou mapu, uloženou ve vzduchoprázdnu, ale je poslepovaná z vícečetných sektorů různého charakteru prostředí a architektury. Bloumáte uvnitř chodeb a interiérů zformovaných v odlišných texturách, mnohdy i do exteriérů a celé je to poněkud zmatené a nejednotné, navíc nechybí i teleporty, jež přehlednosti příliš nepřispívají. Musíte najít žlutý klíč, spínačem si odblokujete několik žlutých bariér a až pak se můžete postupně nasměrovat k východu. Možná nejslabší mapa z celého megawadu.
Author: Engired, MIDI: Legion of the Lost from TNT
Předposlední mapa celého megawadu. Čekal jsem řežbu, ale naskytne se vám pohodová akce na otevřeném venkovním prostranství, z něhož vede jednak cestička do kanalizace s kyselinkou, kde najdete žlutý klíč. Další skladiště ukrývá klíč modrý, přičemž každé sebrání předmětu vyvolá nateleportování menšího či většího počtu protivníků na nádvoří, což ale není nikterak velký problém, jelikož disponujete dostatkem raket i náplní do plazmové pušky. Výtahem se svezete do věže, která vás pošle do závěrečné mapy.
Author: PinkFlamingo, MIDI: Moaning Souls
Pekelná mapa, poměrně atmosférická a docela originální. Jeskyní se dostanete na lávové pole s pavoukem mastermindem. Typickým elementem jsou nástřelné spínače ve tvaru oka, díky kterým vždy dojde k posunu skalisek. Dostanete tak kryt před jeho palbou a chodbičkami a zákoutími se za kosení mutantů posouváte dál a dál. Proklestíte se až na závěrečnou plochu, kde si to s bossem můžete rozdat na férovku, i když je třeba využívat palby z dálky. Po jeho eliminaci se otevře finální chodba se záplavou baronů a další havěti, kde jsem spotřeboval takřka kompletně munici do BFG a pak proniknete ke spásnému konci perfektního megawadu.
No Comment.
Add Your Comment