2014
05.19

V září roku 2012 jsem pln nadšení publikoval novinkový článek o modifikaci Total Chaos včetně připojeného prezentačního videa. Projekt, který mi vizuálně i herně připomněl hororovou perlu Amnesia: The Dark Descent, byl plánován k vydání právě na rok 2012. Ovšem jak tomu u vývoje modifikací pro Doom bývá, uplynuly další měsíce a hotový projekt je zatím stále v nedohlednu. Není se ovšem čemu divit.

Vývojáři nových levelů pro Doom jsou v absolutní většině amatérští modeři, takže je náročné sbírat volné chvíle pro tvorbu mezi studiem nebo prací, u těch starších spotřebuje přehršel času i starost o rodinu. Navíc Total Chaos je velice ambiciózní modifikací, která má za cíl vyždímat z Doom enginu úplné maximum, takže si dovedu představit, že vývoj přináší nejenom vytváření levelů, ale i tvorbu nové grafiky, textur, zvuků, 3D modelů, nových monster a spousty dalších prací, o kterých jako laik, bez zkušeností s vývojem her, ani nemám potuchy. Natožpak, když je Wadaholic na tyto práce sám a nevyužívá možností předpřipravených 3D enginů.

Po dlouhé době ticha provázeného pouze neurčitými screenshoty na autorově blogu konečně Wadaholic vnesl do projektu jasno a připravil nové video. Zatímco v minulém videu jsme prchali před monstrem v zatuchlých interiérech, nový trailer přináší perfektní exteriérové záběry. Nacházíme se na ostrově Hashima, jenž leží u břehů Japonska nedaleko města Nagasaki a v angličtině se nazývá Battleship Island. Býval významným centrem těžby uhlí, ale poté, co bylo dobývání uhlí po přechodu japonského hospodářství na ropu ukončeno, se stal mrtvou zónou.

Jako již bylo v minulém článku o modu naznačeno, vtělíme se do duše hrdiny, jenž nedisponuje výzbrojí, ale pohybuje se mezi domy pouze s videokamerou. Pronásledují ho přízraky postav, vyhlížejících jako zombie. Prostředí je vymodelováno opravdu realisticky, zřejmě podle skutečných předloh. Hra bude mixturou mezi survival hororovým RPG a FPS, video přibližuje také inventář, kde používáme nalezené předměty, abychom se zachránili před útočícími nemrtvými. Kromě atraktivního vizuálu lze tedy očekávat i zcela nové pojetí hratelnosti. Postapokalyptické prostředí mi nyní trochu připomíná tentokrát hru S.T.A.L.K.E.R., i když Černobyl je od Japonska opravdu daleko.

Nezbývá než doufat, že Wadaholic povede další vývoj bez komplikací k vytčenému cíli – úspěšnému dokončení. Na nové herní mechanismy a dechberoucí efekty vyšperkovaného Doom enginu se opravdu těším a doufám, že další článek o modifikaci Total Chaos již bude finální recenzí.

Odkazy:

Wadaholic – blog