2016
06.18

Autor: Oto “ramon.dexter” Brachtel

Série postapokalyptických her Fallout je mezi herní veřejností známa jako typický zástupce RPG žánru. Novější reinkarnace od Bethesdy přinášejí také prvky 3D akcí, a to nejenom díky pohledu z vlastních očí, ale i akčnějšímu stylu hry. Klasiku od Interplaye by mě ale nikdy nenapadlo spojovat s Doomem. Ačkoliv jsem ji nikdy nehrál, pod pojmem Fallout mám zafixovaný tradiční 2D izometrický pohled a komplexní RPG hratelnost.

Překvapením byla pro mě videoprezentace na YouTube, ke které jsem se proklikal přes jednu z četných Facebookových stránek, informujících o nových modifikacích pro Doom. Shadow of Apocalypse, tak se jmenuje konverze prvního Falloutu na bázi GZ Doom enginu. Videa i první informace na ZDoom fóru vypadají vskutku lákavě, a myslím, že mod si zaslouží povědomost mezi českými doomery. Tím spíš, že se jedná o “Czech Made” projekt.

Atomová válka nebyla tak drtivě ničící, jak  všichni očekávali. České země přežily bez větší úhony, lidé opustili své podzemní úkryty a začínají nový život. Ale stejně jako dříve, lidské plémě je nepoučitelné. Soužití v míru není možné a rozpoutal se boj o moc. Jednou z mnoha mezi sebou soupeřících frakcí jsou Rangeři, nazýváni také Strážci míru. Ve hře se stanete jedním z nich. Jste vysláni zjistit, proč mateřská základna neodpovídá na rádiové signály.  Na své cestě se setkáte s mnoha zmutovanými příšerami, přátelskými i nepřátelskými lidmi či obchodníky, plníte úkoly kampaně či mnohé vedlejší questy.

Vizuální provedení vypadá vskutku impresivně. Provedení lokací je založeno na původních kulisách z prvního Falloutu a využívá nových grafických prvků i modelů postav. Dílem z vlastní produkce, dílem převzatých z jiných modů a repositáře z Realm667. Videa i obrázky ukazují skvělou postapokalyptickou atmosféru. Hratelná ukázka se nejvíce blíží systému hry Strife, který kombinuje akci s RPG prvky v podobě úkolů a konverzace s četnými postavami, pohybujícími se v relativně otevřeném světě. Máme se na co těšit.

Shadows of Apocalypse je českou produkcí nejen díky českému autorovi a místu, kde se odehrává příběh. Jeho designér, Oto “ramon.dexter” Brachtel, přináší navíc kompletní českou lokalizaci nejen dialogů, ale také grafických symbolů či nápisů ve hře. Českým hráčům tak bude projekt plně srozumitelný a budou si moci užít předkládanou příběhovou linku.

Projekt je zatím v rané alfaverzi a o hotových pracích vypovídají pouze prezentační videa, demoverze zatím k dispozici není. Doufejme, že se projekt podaří přivést ke zdárnému zakončení, jelikož hru si mohou užít nejen zatvrzelí doomeři, ale také fanoušci originálu – nesmrtelného Falloutu. Mám dojem, že mnozí z nich nemají rádi nové verze od Bethesdy, a tak jim třeba ramon.dexter poskytne lepší herní zážitek v podobě Shadows of Apocalypse.

Odkazy:

ZDoom forum

UPDATE (21.8. 2016) Bohužel na základě reakce autora na můj post u videa vyvstává aktuální informace, že projekt Shadow of Apocalypse je momentálně pozastaven. Nezbývá tedy nic jiného, než doufat, že se ramon.dexter k práci po čase opět vrátí. Bylo by škoda představený kvalitní materiál nedovést k úspěšnému konci.

6 comments so far

Add Your Comment
  1. luxus! spis takovy TC pro strife nez doom 🙂

  2. Souhlas, ale běží to s Doom II wadem jak se zdá.

  3. Musím říct, že to vypadá docela dobře, i když to vypadá trochu jako Fallout meets Doom Engine, ale dává si s tím docela záležet, to ano. Tak ať mu motivace vydrží.

  4. Vypada to zajimave. Asi to nebude nic pro me, ale kazdopadne je to docela velky kus prace.

  5. Jojo, je hezký číst jak pěkně se píše o mojí práci.
    Situace je taková, že momentálně je projekt pozastaven – pracuji na jiném podobném projektu (pouze jiný setting). Ale až mě současný projekt přestane bavit, vrátím se k SoA. Rozhodně to nechci opustit, na to jsem na tom nechal moc práce.

    Ad TC pro strife/doom – Mno, jako základní iwad jsem zvolil Doom2, because reasons. Strife je sice fajn, ale 90% doom grafiyk je dělaná pro doom paletu, která se strife paletou není kompatibilní. Takže doom je základní.
    A že to má strife featury? To je použitým enginem – gzDoom má v sobě všechny featury, který se objevily v předchozích hrách.

  6. Díky za vysvětlení aktuální situace.
    Ani se nedivím, že práci na obou Tvých projektech střídáš. Mít rozdělané dvě konverze podobného rozsahu a dělat to sám, to jistě zasluhuje uznání a z Tvojí strany máš jistě nárok na tvůrčí pauzy a odpočinek.
    No a ze strany nás hráčů je třeba trpělivost, než si budeme moci vyzkoušet výsledky Tvojí práce.