01.08
Mám rád, když v období Nového roku neslyšíme různé Jobovy zvěsti a katastrofické scénáře či bilance, ale můžeme si poslechnout zprávy příznivé a nadějné. Zejména pokud se týkají naší oblíbené Doom scény a jsou důkazem její stálé životaschopnosti a vitality.
ModDB patří mezi tradiční a zavedené stránky, které slouží jako domov a základna pro autory modifikací nejrůznějších známých i méně známých titulů. Talentovaní tvůrci zde mohou nahrávat a sdílet výsledky své práce a vylepšovat originály her k obrazu svému. Každoročně na sklonku roku tento server vyhlašuje anketu Mod of the Year, ve které čtenáři a hráči vybírají nejlepší modifikace z rovné stovky nominovaných.
A právě modifikace pro Doom – 24 let staré a přitom věčně mladé hry, dosáhla v letošním roce mety nejvyšší. Brutal Doom, tradiční a osvědčená modifikace, jehož autorem je Marcos “Sgt. Mark IV” Abenante, slavně v anketě zvítězil a stal se modem roku. Vítězství je jistě satisfakcí pro mnohými doomery nenáviděného autora, což ho určitě podpoří v jeho další tvůrčí práci.
Jedná se též o významnou událost pro celou doomovskou komunitu. Ačkoliv zdánlivě počet hráčů klesá i aktivita různých serverů pomalu ustává, vítězství Brutal Doomu je dokladem o tom, že hráči mají Doom stále rádi. A hlavně, že jej stále prohání na svých počítačích. Pokud zabrousíte na specializované servery věnované Doomu, kupříkladu Doomworld, ZDoom forum nebo do četných specializovaných skupin na Facebooku, neustále se na nich objevují oznámení o nových projektech nebo o dokončení těch připravovaných.
Jsem rád, že letošní první článek na našich stránkách přináší optimistický výhled do budoucnosti. Všem doomerům přeji do Nového roku mnoho herních úspěchů a spoustu dohraných levelů. Ať nám naše vášeň pro Doom přináší nadále hodně radosti a potěšení.
Proč je Sgt. Mark IV pro některé nenávidený, něco mi ušlo?:)
Každopádně jsem Brutal Doomu nikdy nepřišel na chuť. Přišlo mi to takový kýčovitý, přeplácaný a nevím… Nelíbí se mi ty efekty “skla”, kdy mě trefí kulka a udělá to prasklinku. Vypadá to totiž jako splácaný ve windousovským malování.
Taky jsem moc nepobral jak se to vlastsně spouští. Jsem to někde stáhl a byl to jeden wad soubor. A? Neměl by mod takovýho formátu obsahovat něco navíc? Ani jsem nepobral jak spustit brutal doom kampaň 😀
Matthias znáš lidi, spousta jich má stejný názor na BD jako ty, jediný v čem se liší je to, že když nemají rádi ten mod, tak automaticky nemají rádi toho autora, protože se s tim (zbytečně) dělá a navíc občas na fora háže svoje updaty a novinky (sakra proč, vždyť ten mod nikoho nezajímá). Prostě se takto lidé chovají 🙂
Btw. mě ten brutal doom vůbec nevadí a považuji ho něco jako základní wad. Když je nějaký nový wad tvořen pro něj, hraju to s ním, když není, radši to pustim v normálním doomu, aby to mělo nádech takový jak autor toho modu původně zamýšlel. Prostě nemám potřebu hrát Jenesis nebo Hocus pocus doom pod BD.
Ale na druhou stranu musím říct, že kampaň brutal doom 2 byla fakt výborná a je to jedna z těch lepších co jsem hrál.
Ona ho nemá ráda ta vanilla komunita kolem Doomworldu a ZDoom fóra. je tam zabanovaný protože prý v nějaké debatě někoho podněcoval k sebevraždě. A Tormentor jej taky nemá v lásce.
Přesně tak, každý má svůj vkus, někomu to sedne a někomu ne. Pokud je daný projekt určený pro Brutal Doom, tak si ho dám s ním, ale násilím neroubuji BD na WADy, které jej nevyžadují. Klasické WADy hraji prostě bez něj, nemám potřebu s ním blbnout v klasickém Doomu. Ale cílené projekty pro něj mám rád.
Brutal Doom se spouští pomocí Brutal Doom WADu, který spáruješ s nějakým iWADem podle Tvé libosti. Ta Brutal Doom kampaň je ve formě samostatného balíčku Starter Pack, ale koukám že z BD stránky na ModdDB to autor stáhl, zřejmě bude přizpůsobena novější verzi. Ale najdeš ji tady:
http://www.moddb.com/mods/recurring-nightmare/downloads/brutal-doom-hell-on-earth-starter-pack
Rozbalíš a hraješ, je to na bázi FreeDoomu.
oh, thanks!