2018
10.13

V červenci loňského roku spatřil světlo světa projekt slovenského doomera Klokiho – Shadow over the Pathoras. Tento rozsahem přímo obrovský mix 3D akce a adventury mě příjemně pobavil a na dlouhé hodiny připoutal k počítači. Počet úspěšně završených  projektů Klokimu postupně narůstá a stal se tak osvědčeným a hlavně aktivním tvůrcem levelů pro Doom. Zřejmě jako jediný na Slovensku.

Kloki38 neusnul na vavřínech a pokračoval ve své tvůrčí práci. Nejenže postupně vylepšoval Shadow of the Pathoras a nakonec vydal definitivní – dalo by se říci GOTY edici. Také rozpracoval atraktivně vyhlížející projekt The Phantom of the Opera,  založený na stejnojmenném literárním díle z pera Gastona Lerouxe. V hratelnosti měly vystupovat do popředí zejména prvky adventury – dialogy, sbírání předmětů a řešení puzzlů. Trailery navnadily na pěkný vizuál a Kloki navíc slíbil i zařazení animací z filmové adaptace knihy z roku 1925. Píši bohužel v minulém čase, neboť pro absenci grafických zdrojů byl projekt odložen k ledu.

Kloki38 se raději zaměřil na práci na pokračování osvědčených příběhů ze světa Pathoras. Původně byly koncipovány jako DLC, ale nakonec byl aktuálně oznámen kompletní druhý díl. Příběh se tentokrát neodehrává v dávné minulosti, ale za doby druhé světové války. K Heinrichu Himmlerovi, vůdci SS se zájmem o paranormální jevy, se dostane kniha vyprávějící o tajemném ostrově Pathoras. Nacista vyšle průzkumný bombardér, který při svém pátrání sice najde skrytý ostrov, ale neúspěšné přistání vede ke zničení letadla. Přežije pouze hlavní hrdina. A ten je na tom podobně jako svého času William Wolf. Musí se probít nástrahami ostrova a s pomocí rebelů opět porazit zlo, které se dostalo k moci po odchodu Williama, vítěze nad démony z prvního dílu.

Pokračování by podle dosavadních informací mělo být náročnější díky většímu počtu protivníků, levely by měly být komplexnější. To si opravdu nedokážu představit, jelikož už v prvním dílu byly některé mapy tak obrovské, že vyznat se v nich bylo hodně náročným úkolem. Potěšitelné je, že už máme k dispozici testovací ukázku v podobě prvního levelu.

Předloženou ochutnávku jsem si zahrál a vůbec jsem nebyl zklamán. Hratelnost se nese v intencích prvního dílu, zatím máme k dispozici jenom lopatu a pistoli, tentokrát v modernějším provedení. Nábojů nacházíme žalostně málo, takže nové protivníky porážíme zejména v kontaktních soubojích. Tradiční je hledání postupu jak dál, nosná hádanka dema spočívá v hledání ozubených kol do soukolí, jež zpřístupní výtah. Slibované komplexnější úrovně se zatím nekonají, ale předpokládám, že budou rozvinuty až v plné verzi. Jedna raná demonstrační úroveň k posouzení designu opravdu nestačí.

Kdo má rád rozvážnější styl hratelnosti, bádání a hledání po úrovních s kontaktními souboji, jistě nový díl Shadow of the Pathoras přivítá. Budeme se těšit na hotové dílo, které je plánováno přibližně za rok.

Odkazy:

Download – demo

Shadow of the Pathoras II – Development thread

 

No Comment.

Add Your Comment