2011
03.24

Diskuse

Milí doomeři, pokud byste měli nějaké dotazy nebo chcete jen tak diskutovat a příspěvek se nehodí pod jednotlivé články, tak máte možnost zde 🙂

155 comments so far

Add Your Comment
  1. Před dvěma týdny jsem sepsal tenhle článek http://hosting.cecak.cz/forum-modifikace/viewtopic.php?p=852 o tom, jak se dnes dá Wolf 3D hrát. Časem tam snad dám i nějaký ten přehled podařených konverzí, které si sám zahraji, nebo nějakých jiných obyčejných modů. Takhle jsou tam jen ty, co jsem zkoušel, zaujaly mě apod. Nicméně mi nefachá Wolf v DosBoxu, (buď se rebootne po loadingu nebo vypíše nějaké erorry), takže jsem omezen jen na SDL port. Tebou zmíněnou konverzi jsem nehrál, ale jelikož ji SDL port podporuje, tak bych ji mohl zkusit.

  2. Na blogu můžete nalézt review na demo totální konverze s alien tématikou z roku 2007 – Aliens Colonial Marines. Reklamy v modu Urban Slaughter naznačily, že se na této modifikaci stále pracuje, a nyní mě potěšil Tormentor na svých stránkách. A jelikož české doomservery nepřicházejí s novinkami často, tak zprávičku přinesu zde – plná verze modu atmosférické konverze Alien Colonial Marines je hotova !!! Odkaz zde:
    http://forum.zdoom.org/viewtopic.php?f=19&t=30920

  3. Letos na jaře jsem narazil na tuhle verzi Aliens Total Conversion http://forum.zdoom.org/viewtopic.php?f=19&t=29122 . Nevím nakolik se liší od té původní, nicméně ji chci někdy zkusit, stejně jako tebou zmíněnou plnou verzi Aliens Colonial Marines.

  4. Co jsem ji letmo spouštěl na základě Tvého avíza, tak prostředí levelů se jeví zhruba stejné, jsou tam přidané efekty pro Z a GZDoom, zbraně jsou nově upraveny, a dle informací u WADu by tam měli být i noví nepřátelé. Určitě vyzkouším, díky za info.

  5. Ahojte, jsem dočasně zpět. Tyhle nové Alieny vyzkouším jestli fungují na staré verzi Doom Legacy 🙂

    Dík

  6. Chtěl bych všem věrným čtenářům našeho blogu a vůbec všem hráčům Doomu popřát veselé svátky Vánoční, hodně pohody a spoustu dárků pod stromečkem, pokud možno s herní tématikou. A pro fanoušky multiplayeru co nejvíce fragů a pro singlisty maximum nalezených secretů a zabitých mutantů.

  7. Hledal jsem nějaké ikony, kterými bych obměnil exáče k Doomu na ploše a našel tenhle zahraniční blog http://onemandoom.blogspot.com/ . Je tam toho na něm fakt tuna, já těm článkům sice nerozumím, akorát nad screeny můžu slintat, nicméně tobě to k četbě zřejmě dobře poslouží.

  8. Zas tak excelentní angličtinář nejsem, ale základní informace pochytím, a tento blog je opravdu zajímavý, takže díky za tip 🙂

  9. Ahojte, jsem tu a asi si přes prázdniny zapařím doomka

  10. To se někdo má 🙂
    Zkus si zahrát Zones of Fear, co se právě testuje beta.

  11. Jojo, prolítnu celej web. Bohužel si nezahraju žádné “nové pecky” protože to hraju pouze na PSP. Na PC si zahraji jen Multiplayer, a to dnes už jen malokdy bohužel. Ale teď nevím jak se to menuje ale Kneep In Death in zdoom, tak to je opravdu dobrý WAD! Hrál jsem ho ve škole a nadchl mě, proto doufám že pude i na PSP.
    Jo a předevčírem jsem KONEČNĚ dohrál Aliens T.C.C . Po asi 5 měsících plného bloudění, strachu že vyjede z nějaké stěny alien, jsem to dohrál! Komplet ! Uf, no jsem na sebe hrdý, ale ten WAD shrnu- takže autor to velmi technologicky dobře pojal. Aby to byla lekačka tak umístil procházecí zdi v bunkrech alienů takže když jste prolezli, alieni zasičeli a šli po vás. Mluvení, ruzné zvuky (např. výtahy, dveře) ale také zvuky alienů-když jsou blízko. No musím říct že já (osobně) jsem si to moc neužil- asi kvůli těm lekačkám a bloudění v levlech. Každý level byl skoro stejný, ale musím pochválit teda autorovu fantazii v různych věcech např. v jednom levlu když se pohnete z místa tak to zasičí a alieni jdou na vás, ale také jsou některé místnosti které můžete zavřít zeleným tlačítkem, takže alieny nemusíte střílet a “permanentně je zamknete” (dveře již nejdou otevřít :D) hratelnost nic moc, ale jinak vše VYNIKAJÍCÍ !

    Hratelnost: 2/10
    Design levlů: 9/10
    Nápad/y: 10/10
    CELKEM: 7/10

    Teď se vrhám na Doom TNT, je to příjemné, relax, nic moc těžkého, ani lehkého. Podle mne zatím nejlepší iwad od ID Softu (hned po Plutonii)

    Všem doomerům přeji hezké dny. Omlouvám se že jsem se tu nestavil na silvestra/vánoce. Teď du čítat, co se stalo nového 🙂

    Ahoj

  12. Hrál jsi ty původní Alieny co jsou tady na blogu a nebo tu novější remake verzi ?

    Na tom PSP funguje jen základní Doom, nebo i nadstavby typpu ZDoomu a tak ?
    Protože nejsem si jistý, jestli si Knee-Deep in the ZDoom zahraješ v základní verzi Doomu.
    Jinak jestli chceš zkusit konzolovou specialitku, zkus si rozchodit No Rest for Living – po dlouhé době oficiální datadiskpro Doom, ale jen exkluzivně pro XBox. Ale na netu je k nalezení WAD, který se dá použít i pro PC.

  13. Tohle No Rest for Living vůbec neznám, každopádně jsem to musel hned vygooglit a vyzkoušet.

  14. Hrál jsem jen originál alienů. De o port vzdáleně blízký Zdoomovi-je to vlastně stará verze Doom Legacy (bez podpory MIDi hudby). Dokáže rozchodit jen staré(rší) WADy typu Twilight Warrior, Aliens a nějaké ty jednoduché věci. Co mě štve, že nedokáže rozchodit Hexena tzn. ani WADy k němu takže pařbu typu Urban Slaughter. Jinak mám pouze PSP a teď nově Android mobil Xperia Mini PRO s klávesnicí. Neznáte nějaký dobrý port na Android ?

    Dík

  15. Tak jsem dohrál další Doom megawad, konkrétně Vengeance pro Ultimate Doom. Od Paula Fleschuteho tak mám dohrány již tři. Tento byl ale dost hardcore, co se týče adventure mechanizmů. Všude prohledávat, vracet se často, řešit fakt neobvyklý hádanky a téměř na konci čtvrté epizody přesto zkysnout. Přestože tu předposlední úroveň jsem měl úplně kompletní na 100%, jen se mi nepovedlo dostat za exit dveře. Takže jedinkrát za celou hru to vyřešil cheat na procházení zdí. Závěrečná úroveň už byla OK. Celkově byl level design velmi neotřelý, to samé textury a akce dobře odsýpala. Poslední epizodu jsem si do té zákysové úrovně užil svižným stylem, kdy kolikrát byly levely přešlý v rychlosti, že jsem se někde objevil, sebral klíč, šel na správné místo a byl závěr, do toho poměrně naditá akce a bezproblémová orientace. V podstatě old-school megawad, kde se na nějaké nápovědy nehraje.

  16. Nechceš si zase napsat recenzi, dokud máš tady ten megawad Vengeance v paměti ? Zkusmo jsem si pustil první dvě mapy z první episody a level design opravdu docela zajímavý a nelineární, i když rezervy tam jsou. A taky graficky mod nikterak nevyčnívá v těchto dvou mapách, ale to není na závadu.

  17. Na recenzi to nevidím. Já to rozehrál již v únoru, když jsem čekal na další verzi ZoF, tehdy jsem měl i dvakrát problémy s postupem, holt ty hádanky, nějakou dobu to pak nehrál Až o uplynulém víkendu se mi povedlo mod dotáhnout (save byl ze závěru třetí epizody). Takže zas moc v hlavě toho nyní o Vengeance nemám.

  18. Doporučuji dát druhou šanci tomu Invasion UAC megawadu, chce to ale hrát tu komplet verzi, na níž tu je z loňska link, já jej dal své na fórum. Protože i když mám neomezeně munice, tak je to místy fakt záhul, jelikož nepřátel je snad víc než v ZoF. Mapy celkově srší originalitou, je to designováno na použití skoku, ale zprvu mi to nebylo jasné. Průchod mapami relativně v poho, i když pár zákysů se samozřejmě najde. V jedné mapě, cca kolem desáté, jsem nevěděl jak se dostat k modré kartě a vyřešil to rocket jumpem :-).  Cheat zatím potřeba žádný nebyl, taky mě málem potkal bug, kdy jsem bez důvodu zemřel po překročení daného místa. Než mi došlo, že jsou za mými zády prakticky neviditelní Impové, podobní těm z Knee-Deep in ZDoom (fialová varianta), kteří mě vždy dorazili hned, co se zdálky zableskli, já měl totiž hodně málo životů. Taky byli dost odolní, že sejmout je BFG nebyla žádná sranda. Až po jejich likvidaci mapa skončila a pokračoval jsem dál. Momentálně mám rozehránu 25 mapu, závěrečnou 30 už jsem cvičmo dal minulý týden. Byla lehká a na jejím základě jsem WAD rozehrál, má mimochodem i velmi atmosférickou hudbu. Rozehráno v GZDoomu s PAL Plus Wadem.

  19. Tak jsem si to zkusil, mapy co jsem se náhodně podíval, tak pěkně nadesignované, mod vyhlíží profesionálně a screenshoty atraktivně. Ale teď nevím, jakou verzi jsi hrál Ty, protože na oficiálních stránkách modu ( http://xsnake.free.fr/invasion/download.htm ) je asi 8 různých verzí a mám v tom guláš. Zkoušel jsem tu poslední – IU part 5. A zdá se mi trochu jiná oproti té předchozí, co je někde tady v diskusi dříve odkaz.
    Pro mě je problém v tom, že obtížnost je přestřelená, což je ale hlavně proto, že megawad je designován hlavně pro kooperativní hru.
    Pěkná práce, ale aktivně hrát to nebudu.

  20. Hraji tuto verzi iu-part4c_sg.zip ,ke stažení zde http://liquiddoom.net/pwad/iu-part4c_sg.zip Na ty odkazy na homepage projektu jsem koukal, ale vůbec jsem nevěděl, co je finální a hlavně kompletní verze. Nabyl jsem dojmu, že je tam celý megawad rozkouskován na několik částí, ale možná se mýlím. Tak jsem vygooglil tu výše uvedenou verzi, aniž bych předtím vůbec věděl, že ji Cyberreality má na svém serveru a že jde o Invasion UAC. No, mě, nevím proč, lákají vždy ty málo hraný, známý věci neotřelého charakteru. Navíc Invasion UAC už není na Doomworldu, nebo jsem ho tam alespoň nenašel, ale kdysi tam byl. Momentálně mám zákys v mapě 28, nalezeno šest secretů ze sedmi, zbývá zabít posledních pět nepřátel, pokud nedojde k dalšímu spawnu. Nalezeny dvě přístupové karty, přičemž jedna je ode dvou dveří a třetí dveře jsem zatím nenašel. Designováno hlavně pro kooperaci? To by některé zákysy teda vysvětlovalo, ale víceméně to je po většinu doby výborně hratelné i v singleplayeru.

  21. Máš pravdu, opravdu se to označení názvů na oficiálních stránkách jeví jako kousky megawadu, ale zdá se, že ty jednotlivé “party” jsou myšleny spíše jako čísla verzí.
    Stran toho mého tvrzení o kooperativním určení WADu – čerpal jsem z info souboru přiloženém ke stažené 5. verzi:

    * Play Information *
    Map # : MAP01..MAP32
    Single Player : yes on certain maps
    Cooperative : yes (created for)
    Deathmatch 2 Player : no
    CTF 2-16 Player : no
    Difficulty Settings : Not implemented yet (coming soon)

    Kde “certain maps” znamená “některé mapy”

    Jinak design levelů se mi líbí, pamatuji si že jsem komplet prošel první level, asi tu starší verzi a tam byla cesta nahoru skokem přes nějakou větrací šachtu,což byl dobrý nápad.
    Teď jsem si teprve všiml, že není implementována obtížnost, takže na nejlehčí obtížnost zkoušet nastavovat nemá smysl.
    Možná mohl první level být jednodušší, protože mastermindy a kyberdémony na úvodním prostranství likvidovat jen s brokovnicí je docela záhul.
    Mě ty extrémní záplavy nepřátel zas až tak moc nebaví.

  22. Díky za upřesnění. Já předtím na pár Readme koukal, ale očividně ne pořádně. Jakmile bych tohle viděl Map # : MAP01..MAP32, neváhal bych to rozehrát. Nicméně zkusil jsem tu verzi 5 a ta je pro mě nehratelná 🙂 Chytlo mě to totiž jen kvůli tomu, že v té iu-part4c_sg.zip jsou změněny vlastnosti brokovnice, ta tak střílí více dávek naráz jako ze samopalu. Díky čemž není problém ty masy nepřátel postřílet, včetně Cyberdemona hned na začátku. Je to tak rychlé, frenetické, atmosférické a především zábavné, alespoň pro mě.

  23. Já bych řekl, že tady ta SG verze, co jsi hrál, je nějakým způsobem upravená, patrně pro usnadnění singleplayerové hry, která těmi zbraněmi nabývá úplně jiného rozměru a je to již daleko lépe hratelné a snazší. Akorát je to vůči potvůrkám unfair :-). Stačí pobíhat s brokovnicí a troufneš si bez problémů i na bossy.
    Jestli sis všimnul, aspoň v té první úrovni, tak jsou tam na jednom místě velká množství lékárniček, takže primárně design je tvořen na hru s klasickými zbraněmi.

  24. Jj, je to tak, jak zmiňuješ, ale vyhovuje mi to dost. Hafo lékáren bylo v každé mapě a moc jsem je ani nepotřeboval. Zas ale když vezmu pistol starty, s nimž to nehraji, mohlo by to být těžší, posbírat někde jednotlivé zbraně, pečlivě objevovat secrety, zas se dostat k BFG… Takhle je to fakt hodně lehké. Jinak level 28, secret sedm objevený, ale exit zatím ne, takže smůla 🙁 A ani na youtube nic není, krom pár prvních map.

  25. Tu modifikaci udělal Cybereality osobně, ptal jsem se na to na fóru Liquidu.

  26. Takže Doom the Way id Did je vítězem Cacowards za rok 2012? Docela překvapení. Byl to klasický Doom, úrovně jevily velký smysl pro detail, parádní secrety, ale jakoby mod plně nevyužil svůj potenciál. No, očekával jsem od něj rozhodně víc. Nicméně pokud jsou k dispozici i ty Lost Episodes, mohlo by to celkový dojem z tohoto megawadu dost zlepšit. Hrál jsem prozatím ale jen tu první trojici epizod. Přešlé mám i Base Ganymede: Complete, což zpočátku evokovalo Call of Duty, ale pak se hra slušně rozjela a více se držela mezí původního Doomu. Zde se mi párkrát podařilo dostat i do tajných úrovní. Obojí hráno přesně před rokem.

  27. Zkusil jsem si tuto hru po dohrání Back to Saturn X zkusmo rozehrát a mé dojmy z první epizody jsou taky prozatím rozporuplné. Málo nepřátel, až přílišná jednoduchost, design map slušný a podrobný, ale nic převratného, podstatná část levelů i nepřátel schovaná v secretech. Taky mi jakoby něco chybí, asi proto, že design je schválně v 90. letech. Stáhnu si k tomu ještě novou muziku, uvidíme co z toho pro mě vyleze.

  28. Vzpomínáš, jak jsem kdysi sháněl jeden WAD a nebyl nikde k nalezení? Konkrétně Back to Hell – Episode 1, tak dnes se mi ho podařilo konečně najít. Stačilo do googlu zadat BTHE1.WAD a poté kliknout na třetí nalezený odkaz, kde byl i download.

  29. Ano, díky, už jsem si ho stáhl do archivu.

  30. Právě jsem si všiml, že se v některých postech špatně zobrazují videa. Možná to souvisí se změnami, které provádí Google na You Tube. Doufám, že jde o dočasný stav – pokud se stav nezmění, budu muset bohužel prověřit a případně opravit odkazy či videa zaměnit 🙁

  31. Tak zdravím po dlouhé době 🙂 Chtěl bych popřát štastný nový rok všem Doomerům a ať se vám daří :))

    btw.: jsem rád že to tu pořád běží a recenze pořád vychází ! Máte ode mě obrovský dík 🙂

    taxik

  32. Vítej zpět a díky za přání 🙂

    Recenze určitě budou dále přibývat, ačkoliv momentálně ne v takové frekvenci, jaké bych si představoval – díky pracovním povinnostem. Neboj, zabalit to určitě nehodlám.

  33. hele, jestli to tu vubec nekoho zajima, tak na doom radiu je uz vice nez 100 hodin hudby :))

  34. Máš tam taky tohoto borce ? Elguitar Tom

  35. a coz takhle se podivat? 🙂 je tam dokonce i cely playlist na mrknuti se 🙂

  36. Vím o něm, ale nenapadlo mě se tam aktuálně podívat. Aspoň mám dnes co poslouchat ve službě 🙂

  37. tak chcipla deska 🙂

  38. No, to je “hezké”, takže Liquid Doom má tedy technickou pauzu. Doufám že bude brzy nová 🙂

  39. a frcime dal …

  40. No nevím nevím – zatím nic 😉

  41. ale jooo … akorat musim prekompilovat cely system a kernel … mam tam pulku fbsd 8.3 a pulku 8.4 a hapruje to, tak vse od znova, kazdopadne web a forum bezi …
    radio a zdaemon servery pojedou pozdejs …

  42. Již vše funguje !!! Díky 🙂

  43. Jsem to přechválil, opravdu neběží úplně vše.

  44. jo, je to dead, uz se mrkam na ebay na nejakou opteronovou desku …
    uvidim kolik to bude stat, to kdyztak postavim odznova …

  45. tak uz se instaluje system, poskocim z fbsd8 na fbsd10, bude to postaveny na opteronu …
    konfiguraci si dam hezky od znova, a data samozrejme zustanou …
    takze nejake prani co by to jeste mohlo hostovat za sluzby? 🙂

  46. Já myslím, že toho máš na serveru už tolik, že se tam nic navíc nevměstná.
    Fórum, rádio, WADy ke stažení, CD s plnými hrami, mě fakt nic víc nenapadá 🙂

  47. mysleno spis jako sluzby 🙂 to o cem mluvis je jen radio stream a web server 🙂 vytizeni cpu kolem 0% …

  48. videli jsme totok : https://youtu.be/kCYDiJjofXM?t=19m15s ? 🙂

  49. Také jsem s trailerem spokojen. Nicméně i při vysoké dynamice videa mám pocit, že oproti původním Doomům je akce pomalejší a vadí mi trochu ta fosforeskující kořist vypadávající z nepřátel a kruhové menu výběru zbraní.

  50. sem semka hazel i odkaz na video 60ftp a nejak ztraceno v prekladu 🙂