2020
05.08

Autor: Bloom Team (1. 5. 2020)

Celosvětová pandemie koronaviru (COVID-19), jež jako by z oka vypadla katastrofickým a apokalyptickým filmům, plní stránky internetu, televizního zpravodajství i sociálních sítí. Nelze se tomu divit, virová přítomnost všude kolem nás všechny nutí k bdělosti a ke změnám životních návyků. Situace bude bezesporu během na dlouhou trať, a tak se trochu divím, že na vzniklou situaci promptně nezareagovali herní vývojáři.

Cožpak by se vám nelíbilo, vzít do ruky svůj oblíbený herní ovladač a se slovutným virem si to alespoň na obrazovce monitoru vyřídit jednou provždy? Situaci naštěstí napravují aktivní členové Doom komunity a zatímco v aktuálně hypovaném Doom Eternal bojujete “pouze” s invazí z pekla, v čerstvém projektu Bloom Teamu, autorů připravovaného modu Bloom, se utkáte se samotným koronavirem.

Cluster Bloom je vedlejším projektem, jenž není míněn nikterak vážně, a je naladěn na humornou notu. Jak avizují tvůrci v čele s Drugodem, půjde o kolekci map plných těch nejbláznivějších nápadů, které jste na vlastní oči v Doomu, a vlastně i v jiných hrách, ještě neviděli. Navíc by měly být spojeny s osobností Johna Romera. V instalačním balíčku jsou zatím k dispozici dva levely, ale předpokládám v budoucnu další příspěvky do kolekce úrovní.

Po spuštění hry se ocitnete v úvodním rozcestníku, kde k vám promlouvá umělá inteligence Vega, kterou jistě znáte z nových reinkarnací Doomu. V jednotlivých levelech nám podává výklad o úkolech mise prostřednictvím dialogových okének. Po úvodním pohovoru se vám otevřou dva portály a můžete si vybrat vaši misi.

První z nich je starý známý Massacre in Romero Games, který jsme již recenzovali v době, kdy byl tento WAD k dispozici ještě jako samostatný projekt. Takže jej nebudu dále rozvádět a odkážu na vás přímo na článek. Oproti předchozí samostatné verzi jsem nepozoroval žádné změny, s výjimkou dialogu s Vegou na počátku úrovně. Podařilo se mi dokonce získat BFG, což ovšem není tak jednoduché. Musíte si promluvit s impem – vyhozeným vývojářem, který po vás chce brokovnici, a za ni vám dá kýženou nejsilnější zbraň. Ačkoliv se schovává hned na začátku mapy, podařilo se mi jej předtím přehlédnout.

Druhou mapou je Coronavirus WAD. Žhavá a aktuální mapa, v níž máte za úkol zachránit samotného Johna Romera ze spárů koronavirové infekce. Ve hře je trefně označena jako cacovirová. Jelikož se virové částice vylučují stolicí, záchrana Johna nezačíná kupodivu v respiračním traktu, ale až na samotném konci zažívacího ústrojí, v Romerově zadku. Poté, co jste prošli miniaturizací, oblaky střevních plynů proniknete postupně do plic a průdušnicí se vyšplháte až do mozku, ve kterém se s virovými vetřelci poperete o Romerův osud.

Protivníkem jsou zde výhradně virové elementy, v podobě nádherně modifikovaného cacodémona. Viry, jak mají ve zvyku, se po zasažení explozivně šíří v podobě dalších a dalších částic a máte co dělat, abyste je vaší plazmovou puškou zpacifikovali. Navíc nemáte klid, jelikož se virová infekce neustále ve vlnách opakuje. Naštěstí získáte jako výpomoc mediky asistenty s Romerovou hlavou, jež generuje váš oblek. Jedná se o bílé krvinky, které vám zdatně pomáhají, a bez nichž by hra byla opravdu nerovným bojem. Vaše zbraň se dobíjí, takže nemusíte řešit munici, a problémy jsem měl pouze ve finále, kde vaše zbraň pálí v podstatě nepřetržitě a její energie může klesnout na nulu.

Prostředí útrob je realisticky zpracováno v rámci možností upraveného Doom enginu a ačkoliv jsou lokace přikrášlené fantazií tvůrců, opravdu si připadáte jako v tlustém střevě nebo plicích. Navíc nechybí i vertikální putování přes dýchací trubici s jemnými plošinkovými elementy. Nejvíce invence autorů vyniká, pokud se podíváte na automapu, kde si s přimhouřením oka si opravdu představíte lidské tělo jako na rentgenovém snímku.

Akce probíhá v podstatě kontinuálně a cacovirus je vám v patách po celou dobu putování Romerovým tělem. Jakmile se vám podaří dostat do mozku, musíte čelit ještě intenzivnějším virovým útokům v invazních vlnách. Vaším cílem je ubránit Romerovu hlavu před ataky virů. Bohužel ať děláte, co děláte, John viru padne za oběť. I když je možná uvažováno o alternativním zakončení, kdy Romera zachráníte. Uvidíme v dalších updatech. Po Romerově neslavném konci je na vás, kudy uniknete z těla. Máte na výběr anální a orální cestu, tedy ústy nebo konečníkem, odkud jste přišli. Jako bonus je k dispozici zvláštní úkol. Pokud se vám podaří najít žlutý klíč, jenž je pečlivě ukrytý, dostanete jako odměnu BFG, jež vám lépe pomůže pacifikovat virové nepřátele.

Pokud bych měl shrnout svůj verdikt, Coronavirus WAD je relativně krátkou, přímočarou, ale zábavnou mapou s optimálně nastavenou délkou. Díky stále stejným protivníkům by hrozil v pozdějších fázích stereotyp, ale ten se díky včasnému konci naštěstí nedostavuje.

Cluster Doom jako celek prozrazuje neobyčejnou kreativitu Bloom Teamu. Zatím nám nabízí dvě originální a zábavné mapy. Těším se, že Drugod a jeho spolupracovníci nezůstanou jenom u dvou levelů a připraví nám další porci zábavy v Doom/Bloom stylu. Pokud bude Cluster Doom obohacen o nové mapy, dnešní článek určitě rozšíříme.

Instalace:

Cluster Bloom si můžete stáhnout z odkazu na našich stránkách. Ale pokud bych náhodou nestihl uploadovat některou z budoucích aktualizací, vždy čerstvou verzi najdete na stránkách ModDB.

Cluster Bloom zahrnuje PK3 soubor, se kterým se pracuje stejně jako s WAD soubory. Hra vyžaduje aktuální verzi GZ Doomu, ale fungovala mi pod GZ Doomem zcela bez problémů s verzí 3. Potřebujete vlastnit iWAD DOOM2.WAD. Hru si spustíte přetažením PK3 souboru Cluster Bloomu na spouštěcí soubor GZ Doomu.

Odkazy:

Download – verze 1.667

Cluster Bloom – ModDB

Cluster Bloom – oficiální stránky

Bloom Team – Patreon