Všeobecným veselím oplývající přelom roků 2015 a 2016 byl tentokrát štědrý nejen na objem vypitého alkoholu i nálož zkonzumovaného jídla a pochutin, ale užili si jej v neobvykle bohaté míře i fanoušci Doomu. Silvestr se nesl ve znamení Brutal Doomu a mnozí kromě odpočtu hodin a minut do konce roku sledovali i časomíru ukazující dobu do uvolnění instalačních souborů Brutal Doom: Starter Packu ( http://doom.starehry.eu/?p=3981 ) ke stažení.
Nový rok 2016 přinesl doomerům nejnovější herní materiál v podobě vydání projektu Bloodstain. Možná jste zaznamenali naši menší mediální přípravu v podobě novinkových článků informujících o vývoji hry. Pokud i tak nevíte, Bloodstain je plnohodnotný 32-levelový megawad pro Doom 2, na kterém pracoval talentovaný designér Pavel “Pipicz” Tvrzník. Nejde tentokrát o komunitní dílo, Pipicz Bloodstain koncipoval výhradně jako svůj sólový projekt a nenechal nikoho jiného, aby ovlivňoval plány a realizaci. Konečný výsledek tedy pochází výhradně z Pipiczovy tvůrčí dílny.
Bloodstain představuje moderně a aktuálně vyhlížející megawad, který ovšem respektuje klasické principy i hratelnost originálního Doomu. Svými kvalitami se zařadil na špičku, a to nejen v naší rodné končině. Svým excelentním provedením se neztratí ani v mezinárodní konkurenci a řekl bych, že se stane žhavým kandidátem na ocenění Cacowards. Konec konců pozitivně laděné reakce komunity na Pipiczovy preview příspěvky na fórech Doomworldu tomu nasvědčují. Pipiczova tvorba se spolu s WADy Pavla Hodka, Gusty a Methoda i komunitního týmu, jenž vytvářel Zones of Fear, může směle zařadit do zlatého fondu české doomovské scény.
Bloodstain exceluje zejména po vizuální stránce. Při tvorbě Pipicz využil nejen textur a grafiky pocházející z mateřské hry, ale inspiraci i grafické materiály čerpal z externích zdrojů v podobě projektů od jiných autorů. Právě dokonalé vizuální zpracování vás připoutá k monitorům. Levely nemají jednotnou grafickou koncepci, jako třeba Back to Saturn X. Každý z nich je jiný, Pipicz má vytříbený cit pro využití textur a vytváří dokonale sladěný a prostředím odpovídající estetický zážitek. Lokace jsou pestré, průběžně se střídají tech based komplexy, gotické hrady a dvorany, otevřené rozlehlé prostory s častým s využitím přírodních prvků architektury i stísněné chodby a jeskyně. Nesmí samozřejmě chybět závěrečná pekelná epizoda.
Mapy povětšinou nemají rigidní ohraničení, jejich hranice pokračují i tam, kam se hráč nedostane, a často nabízejí pohledy na okolní krajinná panoramata, přinášející potěchu zraku a radost z graficky podařeného díla. Po završení úrovně jsem se vždy těšil, jaké scenérie nám Pipicz přichystá.
Propracovaný je i samotný design úrovní, mnohé mapy jsou na první dojem propletené a složité, ale přes komplexní strukturu je orientace poměrně snadná, hráč má jasno, kudy se dát a co je úkolem mise, takže nikde zbytečně nebloudíme. Nejvíce se mi líbil hlavně design hradních komplexů, kde nechybí nejen sály a nádvoří, ale i sklepení a venkovní nádvoří. Na atmosféru výborně působí i nový soundtrack na pozadí, kde se nám k poslechu dostávají melodie nejen z dalších her a add-onů pro Doom, ale také songy známé z rockové a metalové scény. Porcovat mutanty s MIDI hudbou Cradle of Filth na pozadí jsem ještě při hraní Doomu nezažil! ( https://www.youtube.com/watch?v=yrPBye5MUcg&nohtml5=False )
Bloodstain je zaměřen na hektickou akci a musím jej zařadit k těm obtížnějším megawadům. Nebudu jej nazývat slaughter festem, jelikož počty nepřátel zase až tak extrémní nejsou. I tak se přívaly nepřátel objevují permanentně, tudíž hlavně zbraní nikdy nevychladnou. Nejenže se nepřátelé hrnou zpoza každých otevřených dveří, ale hojně se také teleportují. Dosáhneme-li strategického bodu, vezmeme power-up nebo novou výzbroj, čeká nás další porce masakrování.
Protivníci se vyskytují v hojných počtech, ale mapy vynikají také důmyslnou skladbou i rozmístěním nepřátel. Pokud se objeví skrumáž enemáků, zaručeně se tam budou nacházet ti, co jsou pro hráče v dané situaci nejvíce nepříjemní. Pipicz umí své levely vystavět tak, že hráč se před protivníky mnohdy nemá kam schovat. Zejména v levelech s otevřeným prostranstvím počítejte s tím, že musíte být stále ve střehu i v pohybu, jelikož na vás pálí mutanti ze všech stran, mnohdy si hoví v úkrytu někde ve vzdálených oknech, střílnách či výklencích a jdou obtížně sejmout. Nechybí hojné využití boss postav – spider mastermind i kyberdémoni se vyskytují prakticky od začátku megawadu. O zaklínačích raději ani nemluvím. Jako zpestření přibyl nový typ vojáka, střílející poměrně zraňující střely s rychlou kadencí. Lifting prodělal pekelný baron, který má poněkud brunátnější barvu a střílí své zelené firebally dvakrát po sobě.
Pokud posuzujeme obtížnost Bloodstainu, nutno podotknout, že megawad opravdu není pro každého. Zejména začínající doomeři by měli obtížnost nastavovat opatrně, protože Bloodstain je docela těžký. Zprvu se to ani nezdá, první třetina je spíše na rozjezd, ale postupně začne přituhovat. Po zkušenostech z Pipiczovy mapy The Fallen ze Zones of Fear jsem potlačil své ambice a zvolil raději třetí obtížnost a dobře jsem udělal. V poslední epizodě je totiž brutalita nastavena opravdu vysoko a poslední levely jsou kontinuální boj, kde se na vás vrhají nepřátelé ze všech stran takřka na každém kroku. Munice i power-upů je dost, ale nedokážu si představit, jak vypadá řežba na Ultra Violence. I na třetí obtížnost jsem se ve finále totiž neobešel bez cheatu.
I přes určitou osobní frustraci z nezvládnutí nástrah posledních levelů je třeba uzavřít, že ve svém projektu Bloodstain ukazuje český doomer Pipicz dokonalou profesionální práci. Budu se těšit, že tento jeho opus magnum nebude poslední a dostane v budoucnu svého následovníka. Všem doomerům, kteří mají odvahu pustit se do křížku se zástupy příšer, doporučuji Bloodstain určitě vyzkoušet.
Instalace:
Balíček Bloodstain, který si můžete stáhnout pomocí odkazu o kousek níže, obsahuje kromě informačních souborů pouze jeden WAD soubor – BSTAIN.WAD. Hra by měla být kompatibilní se všemi běžnými porty. Soubor nakopírujete do adresáře s vaším oblíbeným portem a přetáhnete jej v souborovém manažeru na příslušný spustitelný soubor. Při nejasnostech konzultujte článek o spouštění WAD souborů (http://doom.starehry.eu/?p=249 ).
Všeobecným veselím oplývající přelom roků 2015 a 2016 byl tentokrát štědrý nejen na objem vypitého alkoholu i nálož zkonzumovaného jídla a pochutin, ale užili si jej v neobvykle bohaté míře i fanoušci Doomu. Silvestr se nesl ve znamení Brutal Doomu a mnozí kromě odpočtu hodin a minut do konce roku sledovali i časomíru ukazující dobu do uvolnění instalačních souborů Brutal Doom: Starter Packu ke stažení.
Nový rok 2016 přinesl doomerům nejnovější herní materiál v podobě vydání projektu Bloodstain. Možná jste zaznamenali naši menší mediální přípravu v podobě novinkových článků informujících o vývoji hry. Pokud i tak nevíte, Bloodstain je plnohodnotný 32-levelový megawad pro Doom 2, na kterém pracoval talentovaný designér Pavel “Pipicz” Tvrzník. Nejde tentokrát o komunitní dílo, Pipicz Bloodstain koncipoval výhradně jako svůj sólový projekt a nenechal nikoho jiného, aby ovlivňoval plány a realizaci. Konečný výsledek tedy pochází výhradně z Pipiczovy tvůrčí dílny.
Bloodstain představuje moderně a aktuálně vyhlížející megawad, který ovšem respektuje klasické principy i hratelnost originálního Doomu. Svými kvalitami se zařadil na špičku, a to nejen v naší rodné končině. Svým excelentním provedením se neztratí ani v mezinárodní konkurenci a řekl bych, že se stane žhavým kandidátem na ocenění Cacowards. Konec konců pozitivně laděné reakce komunity na Pipiczovy preview příspěvky na fórech Doomworldu tomu nasvědčují. Pipiczova tvorba se spolu s WADy Pavla Hodka, Gusty a Methoda i komunitního týmu, jenž vytvářel Zones of Fear, může směle zařadit do zlatého fondu české doomovské scény.
Bloodstain exceluje zejména po vizuální stránce. Při tvorbě Pipicz využil nejen textur a grafiky pocházející z mateřské hry, ale inspiraci i grafické materiály čerpal z externích zdrojů v podobě projektů od jiných autorů. Právě dokonalé vizuální zpracování vás připoutá k monitorům. Levely nemají jednotnou grafickou koncepci, jako třeba Back to Saturn X. Každý z nich je jiný, Pipicz má vytříbený cit pro využití textur a vytváří dokonale sladěný a prostředím odpovídající estetický zážitek. Lokace jsou pestré, průběžně se střídají tech based komplexy, gotické hrady a dvorany, otevřené rozlehlé prostory s častým využitím přírodních prvků architektury i stísněné chodby a jeskyně. Nesmí samozřejmě chybět závěrečná pekelná epizoda.
Mapy povětšinou nemají rigidní ohraničení, jejich hranice pokračují i tam, kam se hráč nedostane, a často nabízejí pohledy na okolní krajinná panoramata, přinášející potěchu zraku a radost z graficky podařeného díla. Po završení úrovně jsem se vždy těšil, jaké scenérie nám Pipicz přichystá v té další.
Propracovaný je i samotný design úrovní, mnohé mapy jsou na první dojem propletené a složité, ale i přes jejich komplexní strukturu je orientace poměrně snadná, hráč má jasno, kudy se dát a co je úkolem mise, takže nikde zbytečně nebloudíme. Nejvíce se mi líbil hlavně design hradních komplexů, kde nechybí nejen sály a nádvoří, ale i sklepení a venkovní nádvoří. Na atmosféru výborně působí i nový soundtrack na pozadí, kde se nám k poslechu dostávají melodie nejen z dalších her a add-onů pro Doom, ale také songy známé z rockové a metalové scény. Porcovat mutanty s MIDI hudbou Cradle of Filth na pozadí jsem ještě při hraní Doomu nezažil!
Bloodstain je zaměřen na hektickou akci a musím jej zařadit k těm obtížnějším megawadům. Nebudu jej nazývat slaughter festem, jelikož počty nepřátel zase až tak extrémní nejsou. I tak se přívaly nepřátel objevují permanentně, tudíž hlavně zbraní nikdy nevychladnou. Nejenže se nepřátelé hrnou zpoza každých otevřených dveří, ale hojně se také teleportují. Dosáhneme-li strategického bodu, vezmeme power-up nebo novou výzbroj, čeká nás další porce masakrování.
Protivníci se vyskytují v hojných počtech, ale mapy vynikají také důmyslnou skladbou i rozmístěním nepřátel. Pokud se objeví skrumáž enemáků, zaručeně se tam budou nacházet ti, co jsou pro hráče v dané situaci nejvíce nepříjemní. Pipicz umí své levely vystavět tak, že hráč se před protivníky mnohdy nemá kam schovat. Zejména v levelech s otevřeným prostranstvím počítejte s tím, že musíte být stále ve střehu i v pohybu, jelikož na vás pálí mutanti ze všech stran, mnohdy si hoví v úkrytu někde ve vzdálených oknech, střílnách či výklencích a jdou obtížně sejmout. Nechybí hojné využití boss postav – spider mastermind i kyberdémoni se vyskytují prakticky od začátku megawadu. O zaklínačích raději ani nemluvím. Jako zpestření přibyl nový typ vojáka, střílející poměrně zraňující střely s rychlou kadencí. Lifting prodělal pekelný baron, který má poněkud brunátnější barvu a střílí své zelené firebally dvakrát po sobě. Nesmí chybět poslední dobou oblíbený a tuhý Afrit.
Pokud si chcete Bloodstain užít a vychutnat bez zbytečné frustrace, zejména začínajícím doomerům doporučuji opatrné nastavení obtížnosti, protože Bloodstain je opravdu docela těžký. Zprvu se to ani nezdá, první třetina je spíše na rozjezd, ale postupně začne přituhovat. Po zkušenostech z Pipiczovy mapy The Fallen ze Zones of Fear jsem potlačil své ambice a zvolil raději třetí obtížnost a dobře jsem udělal. V poslední epizodě je totiž brutalita nastavena opravdu vysoko a poslední levely jsou kontinuální boj, kde se na vás vrhají nepřátelé ze všech stran takřka na každém kroku. Munice i power-upů je dost, ale nedokážu si představit, jak vypadá řežba na Ultra Violence. I na třetí obtížnost jsem se ve finále totiž neobešel bez cheatu.
I přes mé negativní rozpoložení z nezvládnutí nástrah posledních levelů musím Bloodstain hodnotit jednoznačně pozitivně. Pipicz v něm ukazuje dokonalou profesionální práci. Vzhledem k tomu, že projekt vytvářel úplně sám, zaslouží za svůj tvůrčí výkon absolutorium. Budu se těšit, že tento jeho opus magnum nebude poslední a dostane v budoucnu svého následovníka. Všem doomerům, kteří mají odvahu pustit se do křížku se zástupy příšer, doporučuji Bloodstain určitě vyzkoušet.
Instalace:
Balíček Bloodstain, který si můžete stáhnout pomocí odkazu o kousek níže, obsahuje kromě informačních souborů pouze jeden WAD soubor – BSTAIN.WAD. Hra by měla být kompatibilní se všemi běžnými porty. Soubor nakopírujete do adresáře s vaším oblíbeným portem a přetáhnete jej v souborovém manažeru na příslušný spustitelný soubor. Při nejasnostech konzultujte článek o spouštění WAD souborů.
Našel jsem pár nevyvážených pasáží v textu. Posuď sám, to první je překlep.
“s častým s využitím přírodních”
“ale přes komplexní strukturu je orientace poměrně snadná,”
“I přes určitou osobní rozladu z nezvládnutí nástrah posledních levelů je třeba uzavřít,”
U druhého chybí za tím ale nejspíše písmeno i a to poslední mělo být asi rozladěnost. Jak zmiňuješ uzavřít, to mi taky nějak nesedí, spíše se hodí říct/konstatovat/zmínit a podobně.
Na jinou než UV nehraji, takže vylučuji, že speciálně tohle pojedu na nižší. Ta obtížnost je ale fajn, přece jen nějaká výzva musí být. 28 ze ZoF je v poho 🙂 Problém může být Hard Doom mod. Nevím, zda to s tím bude kompatibilní, ale grafiku má HD prostě pěknou. Já si na ni již zvykl.
admin said: 2016.04.24 01:40
Díky za připomínky. Všechny uvedené formulace jsem opravil, první dvě byly opravdu překlep a opomenutí spojky “i”. Slovo rozlada se používá, ale i tak jsem celou větu předělal. Chtělo by to asi angažovat nějakého korektora 🙂
Z hlediska obtížnosti se určitě Bloodstain dá zvládnout i na Ultra Violence, o tom nepochybuji, ale bylo by to pro mě asi martyrium.
Teoreticky by měl být Hard Doom kompatibilní, je otázkou, co udělají ty nové postavy nepřátel. Graficky je ale Bloodstain pěkný i tak.
DesArthes said: 2016.05.23 09:37
Ahoj, tak skoro dohráno na UV. Zvládnout to šlo, ale je pravda že tak od 20 levlu (včetně) už to bylo fakt dost hutný a save/load taktika jela na plné obrátky.
Co bych ještě vyzdvihnul je opravdu krásně vybalancovaná munice (v pozdější fázy hry), vždy jí bylo tak akorát na 100% kills ale do dalšího levlu si toho člověk opravdu moc neodnesl-> dobrá práce, tohle jsem nezažil snad v žádným Wadu 🙂 (trošku k tomu přispěl fakt, že tam byli asi 2-3 restarty na pistol start.
Co mě trochu štvalo, že se objevovali moc často archviláci na místech kde jsem předtim vykosil desítky potvor- Fakt to nemák rád a je to s prominutim pěkná sviňárna.
PS: zásek mám v levlu 29 kdy musim skočit do klece pro red key a kolem se spawnou revenanti a kulometčíci, fakt přežití je víc o náhodě jak se potvory teleportujou než o skillu. Naštěstí těhle míst tam zas tak tolik nebylo.
admin said: 2016.05.23 16:39
Tak to jsi teda dobrý, já jsem hrál raději na Hurt Me Plenty a i tak to byl pro mě záhul. Asi stárnu 🙂
PavelU said: 2016.06.01 03:28
Jako další hru jsem si zvolil Bloodstain. Fakt perfektní design, ale s HD to bude fuška.
PavelU said: 2016.06.02 15:41
Konec mapy č. 5. Je tam kyselina, životy mi neubírá, ale dalo by se tam v poho pohybovat, i kdyby mi ubírala. Na základě tohoto pak zcela postrádá smysl konec, kde se vysune cesta k posledním dveřím. Dá se k nim totiž dostat cestou naproti, jak je ten spínač. Zkoušeno s během, stejně jako s pomalou chůzí. S ní to šlo přejít sice dost blbě, v podstatě nešlo, ale povedlo se mi to. Skok na mezerníku mám vypnutý, skrčení též. Já prostě očekával precizní profi práci.
admin said: 2016.06.02 23:06
Máš pravdu, zkoušel jsem to a dá se tam přeskočit. Automaticky spínače aktivuji, tak mě tato alternativní cesta nenapadla. Možná by se tomuto dalo předejít navýšením zábradlí.
Podobný problém je tuším v mapě 25, kde se dá taky vcelku snadno přeskočit do jezera, odkud se nedá dostat. Reportoval jsem to na Facebookové stránce Bloodstainu, ale bez odezvy. Uvidíme, jestli to bude opraveno v případném updatu. Máš dobrý postřeh 🙂
Bloodstain za profesionální práci rozhodně považuji i přes tyto drobné nuance, při tvorbě megawadu v jedné osobě se podobným muškám vyvarovat určitě nedá. Již v demu jsem taky reportoval Pipiczovi problém s jednou bednou na venkovním prostoru, kam jsem zapadl a nemohl se dostat ven a bylo to opraveno ve finální verzi. Shodou okolností také v mapě 5 🙂
PavelU said: 2016.06.02 23:30
Další mapa již byla ok, takže mi to už pak nevadilo. Ale zprvu jsem měl zkaženou náladu a nechtěl to dále hrát. Pakliže tam těchto chybiček už moc není, tím líp. Já mám za ta léta hraní FPS už docela čich na různé prozkoumávání, obcházení, zkoušení kde čeho. V RtCW jsem tak našel dost secretů, přičemž při prvním hraní kdysi určo ne. A co se chyb týče, má ji i Vile Flesh, takže v jednom člověku na vývoj celého projektu se tomu opravdu nedá vyhnout. A start sedmé mapy se mi taky líbil.
nepříliš brutální ondřejek said: 2016.06.03 12:07
Hohoho, již se biji v hruď! Ne tedy, že bych to právě udělal, jen jsem stáhl wad:) Plány pekelníků zhatí, Ultra violence Brutal doom’s akimbo-plasma guns, mí drazí mankubusi boubelatí.
Ano, proklínači prudí, ale bitka na férovku zakončená DB fatalitou odměnou jest. B)
admin said: 2016.06.04 01:36
Opravdu se to dá hrát i s Brutal Doomem ? Já bych to neriskoval 🙂
nepříliš brutální ondřejek said: 2016.06.04 16:38
Éhm, tak zabít mě v první třetině prvního levelu, to se dlouho nikomu nepovedlo :)) Pokud někdy. Tak jsem dal zrovna newgame s takovou tam tou o stupeň lehčí obtížností, ani teď nevím, co to bylo za slovo. Ale nikomu to neříkejte.
No a ještě problém s Brutal doomem je, že se místo oněch nových vojáků objeví Hell marine s plasma rifle. Kterýho zřejmě nadefinoval Abenante, jako zástupce atypického pekelníka. Je zajímavý, že se objeví jen někdy místo některých potvor. A když takoví černí mariňáci vyběhnou třeba v pěti zaráz, to už není pokojná relaxace. Vyhrazuji si právo použít cheat, páč nevím jak to technicky pořešit.
PavelU said: 2016.06.06 21:19
Není to tedy vůbec špatné, ale těch chybek je tam víc. Našel jsem sedm secretů v 15 mapě, objevil i vstup do 31, ale ne regulérním způsobem. Použit rocket jump 🙂 Ten červený klíč byl ale ukryt dobře. Jak se dá normálně ta bariéra odstranit, to nevím.
admin said: 2016.06.07 22:44
Řešil jsem cheatem, ale v odkazech je playthrough playlist, kde by postup měl být zobrazen.
nepříliš brutální ondřejek said: 2016.06.08 17:01
Pche! A to si říkáte doomeři? 😀 Level 15 jsem dneska dohrál, objevil vše, pár těch čudlů pomačkal, aby se odemkla věž, a to i přes to, že mě všichni chtěli zabít! Prej chybky. 😀
Level 32, nebíčko, je standardní exit z 31, nebo jsem taky našel tajný? Dál pokračuje L16.
nepříliš brutální ondřejek said: 2016.06.08 17:05
Nepochopil jsem ale smysl těch malých teleportů, co jsou na hradbě u vchodu.
PavelU said: 2016.06.08 22:50
Map 32 jsem vynechal, na to byl ten Labyrint moc hardcore. Navíc tam s mým nastavením nic nevidím, světlejší to už asi nebude. Map 15 dokončena dle správného postupu, nebylo to nijak těžké. Ale uvítal bych zase nějaké světlejší mapy.
Jak se dalo čekat, s HD modem to není asi plně kompatibilní. Map 20, téměř na konci, kde by měla být poslední trojice Cyberdémonů, ta bariéra se mi ale neotevřela. Koukal jsem na video, ty létající potvory tam nemám. HD mod některé obyč. protivníky nahradil těmi z Wolfenstein 3D levelů, tak to bylo od začátku megawadu.
A představa, že bych to jel celé znovu, navíc defalut, mě děsí. Sama Map 20 je dost rozsáhlá a na dlouho. Asi použiji cheat na procházení zdí.
admin said: 2016.06.12 10:41
PavelU: Ten labyrint jsem taky nepobral, tajný exit jsem nenašel.
Ondřejek: Ano, našel jsi exit do tajného levelu, “nebíčko” je opravdu tajné. Jsi holt lepší 🙂
Pavel používá specifické barevné palety, které někdy dělají problémy v tmavých sektorech.
nepříliš brutální ondřejek said: 2016.06.13 09:22
Není tajné, jen musíš pomačkat všechny ASI červený louče. Radši i zelený. Ty hromady bránek se vytáhnou a můžeš jít. Pokud tě teda nezašlápne ten debil.
Jo, našel jsem tři chyby v mapě 26. Pavouček může zašlápnout na vyšší boční straně, cyberterroristi mě vyfoukli za rantl na lávu a musel jsem použít noclip, a teleport v lávě opět nefungoval. Podobně jako v některé předchozí mapě.
PavelU said: 2016.06.13 17:46
Mapa 21 začínala s pistol startem? Ve 22 mám velký problémy, nedostatek raket, té energetické zbraně. Je tam hodně zaklínačů.
admin said: 2016.06.13 21:26
Ano, je to tak. Teď jsem si to zkusil na UV a nedávám to, jsem rád že jsem hrál na tu třetí.
PavelU said: 2016.06.13 21:39
Začátek Map 21 jsem musel po sebrání klíče proběhnout, naštěstí ti zaklínači nešli za mnou, další průběh už šel snáz. Závěr mapy 22 je už ale mazec! Rázem mám plno BFG a polovinu raket, přičemž přede mnou tři tuzí protivníci. A jo, UV s HD modem.
nepříliš brutální ondřejek said: 2016.06.14 15:48
Pan farář mi kdysi říkal, že po očistci už jde člověk rovnou do nebe. Po mapě 29 to již tedy bude v suchu. Věřím tomu. Jsem věřící.
admin said: 2016.06.14 20:40
PavelU – cožpak o to, munice je dostatek, avšak zvládnout ty přívaly potvor 🙂
Ondřejek: 😀
DesArthes said: 2016.06.15 09:55
admin: munice je možná dostatek na ty lehký obtížnosti, ale na tu jedinou správnou s ní musíš šetřit (dokonce jsem párkrát použil pěsti či motorovku – pro sichr) jo a taky jsem obcházel ty poslední potvory co se vždy spawnuli u exitu – většinou Kybíci nebo “Arcihnusáci”. Vůbec to nevadilo, stejně jsem si jich užil ažaž v celým wadu.
PavelU: na začátku map21 máš Berserk, tak nejsem máslo a použiju ho 🙂
S labyrintem jsem to měl taky tak, objevil jsem exit do tajný dřív než ten obyčejný
PavelU said: 2016.06.15 22:03
DesArthes: Hraji s Hard Doom modem. Na začátku Map 21 jsem měl základní brokovnici. Silnější zbraně až později v mapě.
Map 26 je opět s pistol startem? Exit Map 25 byl vážně přes čáru, fíha. Jak plošina jede nahoru, najednou mi ubyde zdraví a šmitec 🙁 Měl jsem malé hodnoty na Hudu. A kolik tam tedy těch oškubaných startů celkově je?
DesArthes said: 2016.06.16 10:26
PavelU: po tomhle je ještě jeden a to před úplně poslední mapou 30 (ale tam ty věci nabereš hned zpátky). No ta mapa 26 byla ostrá, v prvních 2 lokacích jsem vykosil všechny impíky pěstma + i pár pekelňáků :-). No ten hard doom muže bejt dost o hubu v tomhle.
Btw. jak si tu zmiňoval to, že v mapě 05 si mužeš mapu zkrátit o jeden spínač, to bych imho nepovažoval za chybu, prostě někdo si toho všimne a někdo ne a těch pár sekund a potvor co tím mineš ti muže být jedno.
To je větší chyba v normálním Doomu 2, v mapě 15, jak ten teleport v kyselině vede dovnitř tý centrální pevnosti a tím mužeš vlastně přeskočit půlku mapy a nemusíš hledat červený klíč.
PavelU said: 2016.06.16 17:54
Jj, vyložený chyby to nejsou, ale jde o nevyvážený design. Já nemám ani moc v oblibě secret levely, do nichž vede cesta tam, kde díky tomu neprojdeš větší část normální mapy. Tebou zmíněná pasáž v default DII mi posledně myslím pomohla, protože jsem ten klíč neměl.
Na liquiddoom.net v sekci Doom News vloženy dosud objevený nedostatky v Bloodstain.
Na onemandoom blogu již přesně měsíc recenze na tento megawad.
nepříliš brutální ondřejek said: 2016.06.16 19:05
4 pistolstarty…
Pokud je Hard Doom těžký, tak zkus Brutal Doom:)
PavelU said: 2016.06.19 15:31
ondřejek: Brutal Doom jsem v letech 2014/15 hrál, pár věcí s ním dohrál. Fajn, ale HD mod mi vyhovuje lépe graficky, plus jeho gameplay není tak rozsáhlý, jako je tomu u BD. Mnou oblíbená verze modu byla kdysi neoficiální Enhanced Edition, tak do verze E, F. Mám možná ještě na disku. Doom II s tím byl strašně lehounkej.
V Bloodstain mě vcelku zaujala mapa 28, kde jsem objevil jednu další chybu. Již doplněno na fóru. Taky mi vrtalo hlavou, jak se lze dostat k červenému klíči, k němuž byly u Exitu mříže. A ty secrety, které způsobovaly něco dalšího, zřejmě, též zajímavé. Mapa celkem originální.
nepříliš brutální ondřejek said: 2016.06.20 22:11
No vidite, i s Brutal Doom to jde. B-) Jen je nejlepší napřed vysmažit ty, co nejvíc prudí. Pak už je to celkem brnkačka. Taky se dá cyberblb zaměstnat někým jiným a vlézt mu na teleport pod nohama.
Zatím tedy nejlepší mapdyzajn, co jsem viděl…
PavelU said: 2016.06.22 03:21
Map 30 nedám. Je nesmysl snižovat obtížnost, popřípadě používat cheat, když všech předešlých 29 levelů (třicet i s Map 31) bylo na UV v poho hratelných. Furt se tam sice našly velmi vypjaté okamžiky, ale hráč měl alespoň plnej zbrojní arzenál. A pistol starty jsou dobrej fór, kterým taky nakloněnej nejsem. Když mi to předtím šlo, jako nůž máslem, s Hard Doom v.7. na UV, svědčí to nyní tom, jak nesourodý Bloodstain je. Kvůli jedné jediné mapě, té poslední. Stačilo by nechat hráči všechny zbraně a náboje.
PavelU said: 2016.06.22 16:12
Dohráno jen s použitím cheatů. Znovu hrát neplánuji. Cheat použit jen ve 20 a 30 mapě. V prvním případě nefungoval skript na otevření brány a ve druhém to bylo o obtížnosti. Pistol strat nemá v závěru co dělat. Jinak jsem si ale wad poměrně užil. Hodnotil bych asi za 7/10. A v 29 jsem musel použít rocket jump 🙂
nepříliš brutální ondřejek said: 2016.06.22 22:28
No teda, že by byl BD nakonec tak lehkej? 😀 A kolikrát loadovals?
Našel jsem pár nevyvážených pasáží v textu. Posuď sám, to první je překlep.
“s častým s využitím přírodních”
“ale přes komplexní strukturu je orientace poměrně snadná,”
“I přes určitou osobní rozladu z nezvládnutí nástrah posledních levelů je třeba uzavřít,”
U druhého chybí za tím ale nejspíše písmeno i a to poslední mělo být asi rozladěnost. Jak zmiňuješ uzavřít, to mi taky nějak nesedí, spíše se hodí říct/konstatovat/zmínit a podobně.
Na jinou než UV nehraji, takže vylučuji, že speciálně tohle pojedu na nižší. Ta obtížnost je ale fajn, přece jen nějaká výzva musí být. 28 ze ZoF je v poho 🙂 Problém může být Hard Doom mod. Nevím, zda to s tím bude kompatibilní, ale grafiku má HD prostě pěknou. Já si na ni již zvykl.
Díky za připomínky. Všechny uvedené formulace jsem opravil, první dvě byly opravdu překlep a opomenutí spojky “i”. Slovo rozlada se používá, ale i tak jsem celou větu předělal. Chtělo by to asi angažovat nějakého korektora 🙂
Z hlediska obtížnosti se určitě Bloodstain dá zvládnout i na Ultra Violence, o tom nepochybuji, ale bylo by to pro mě asi martyrium.
Teoreticky by měl být Hard Doom kompatibilní, je otázkou, co udělají ty nové postavy nepřátel. Graficky je ale Bloodstain pěkný i tak.
Ahoj, tak skoro dohráno na UV. Zvládnout to šlo, ale je pravda že tak od 20 levlu (včetně) už to bylo fakt dost hutný a save/load taktika jela na plné obrátky.
Co bych ještě vyzdvihnul je opravdu krásně vybalancovaná munice (v pozdější fázy hry), vždy jí bylo tak akorát na 100% kills ale do dalšího levlu si toho člověk opravdu moc neodnesl-> dobrá práce, tohle jsem nezažil snad v žádným Wadu 🙂 (trošku k tomu přispěl fakt, že tam byli asi 2-3 restarty na pistol start.
Co mě trochu štvalo, že se objevovali moc často archviláci na místech kde jsem předtim vykosil desítky potvor- Fakt to nemák rád a je to s prominutim pěkná sviňárna.
PS: zásek mám v levlu 29 kdy musim skočit do klece pro red key a kolem se spawnou revenanti a kulometčíci, fakt přežití je víc o náhodě jak se potvory teleportujou než o skillu. Naštěstí těhle míst tam zas tak tolik nebylo.
Tak to jsi teda dobrý, já jsem hrál raději na Hurt Me Plenty a i tak to byl pro mě záhul. Asi stárnu 🙂
Jako další hru jsem si zvolil Bloodstain. Fakt perfektní design, ale s HD to bude fuška.
Konec mapy č. 5. Je tam kyselina, životy mi neubírá, ale dalo by se tam v poho pohybovat, i kdyby mi ubírala. Na základě tohoto pak zcela postrádá smysl konec, kde se vysune cesta k posledním dveřím. Dá se k nim totiž dostat cestou naproti, jak je ten spínač. Zkoušeno s během, stejně jako s pomalou chůzí. S ní to šlo přejít sice dost blbě, v podstatě nešlo, ale povedlo se mi to. Skok na mezerníku mám vypnutý, skrčení též. Já prostě očekával precizní profi práci.
Máš pravdu, zkoušel jsem to a dá se tam přeskočit. Automaticky spínače aktivuji, tak mě tato alternativní cesta nenapadla. Možná by se tomuto dalo předejít navýšením zábradlí.
Podobný problém je tuším v mapě 25, kde se dá taky vcelku snadno přeskočit do jezera, odkud se nedá dostat. Reportoval jsem to na Facebookové stránce Bloodstainu, ale bez odezvy. Uvidíme, jestli to bude opraveno v případném updatu. Máš dobrý postřeh 🙂
Bloodstain za profesionální práci rozhodně považuji i přes tyto drobné nuance, při tvorbě megawadu v jedné osobě se podobným muškám vyvarovat určitě nedá. Již v demu jsem taky reportoval Pipiczovi problém s jednou bednou na venkovním prostoru, kam jsem zapadl a nemohl se dostat ven a bylo to opraveno ve finální verzi. Shodou okolností také v mapě 5 🙂
Další mapa již byla ok, takže mi to už pak nevadilo. Ale zprvu jsem měl zkaženou náladu a nechtěl to dále hrát. Pakliže tam těchto chybiček už moc není, tím líp. Já mám za ta léta hraní FPS už docela čich na různé prozkoumávání, obcházení, zkoušení kde čeho. V RtCW jsem tak našel dost secretů, přičemž při prvním hraní kdysi určo ne. A co se chyb týče, má ji i Vile Flesh, takže v jednom člověku na vývoj celého projektu se tomu opravdu nedá vyhnout. A start sedmé mapy se mi taky líbil.
Hohoho, již se biji v hruď! Ne tedy, že bych to právě udělal, jen jsem stáhl wad:) Plány pekelníků zhatí, Ultra violence Brutal doom’s akimbo-plasma guns, mí drazí mankubusi boubelatí.
Ano, proklínači prudí, ale bitka na férovku zakončená DB fatalitou odměnou jest. B)
Opravdu se to dá hrát i s Brutal Doomem ? Já bych to neriskoval 🙂
Éhm, tak zabít mě v první třetině prvního levelu, to se dlouho nikomu nepovedlo :)) Pokud někdy. Tak jsem dal zrovna newgame s takovou tam tou o stupeň lehčí obtížností, ani teď nevím, co to bylo za slovo. Ale nikomu to neříkejte.
No a ještě problém s Brutal doomem je, že se místo oněch nových vojáků objeví Hell marine s plasma rifle. Kterýho zřejmě nadefinoval Abenante, jako zástupce atypického pekelníka. Je zajímavý, že se objeví jen někdy místo některých potvor. A když takoví černí mariňáci vyběhnou třeba v pěti zaráz, to už není pokojná relaxace. Vyhrazuji si právo použít cheat, páč nevím jak to technicky pořešit.
Není to tedy vůbec špatné, ale těch chybek je tam víc. Našel jsem sedm secretů v 15 mapě, objevil i vstup do 31, ale ne regulérním způsobem. Použit rocket jump 🙂 Ten červený klíč byl ale ukryt dobře. Jak se dá normálně ta bariéra odstranit, to nevím.
Řešil jsem cheatem, ale v odkazech je playthrough playlist, kde by postup měl být zobrazen.
Pche! A to si říkáte doomeři? 😀 Level 15 jsem dneska dohrál, objevil vše, pár těch čudlů pomačkal, aby se odemkla věž, a to i přes to, že mě všichni chtěli zabít! Prej chybky. 😀
Level 32, nebíčko, je standardní exit z 31, nebo jsem taky našel tajný? Dál pokračuje L16.
Nepochopil jsem ale smysl těch malých teleportů, co jsou na hradbě u vchodu.
Map 32 jsem vynechal, na to byl ten Labyrint moc hardcore. Navíc tam s mým nastavením nic nevidím, světlejší to už asi nebude. Map 15 dokončena dle správného postupu, nebylo to nijak těžké. Ale uvítal bych zase nějaké světlejší mapy.
Vždyť si zkalibruj jas a hurá do sklepa 🙂 http://www.markushartel.com/blog/learn-from-markus/screen-calibration
Level 32 ti to vynahradí, budeš si připadat jako v nebi 🙂
Jak se dalo čekat, s HD modem to není asi plně kompatibilní. Map 20, téměř na konci, kde by měla být poslední trojice Cyberdémonů, ta bariéra se mi ale neotevřela. Koukal jsem na video, ty létající potvory tam nemám. HD mod některé obyč. protivníky nahradil těmi z Wolfenstein 3D levelů, tak to bylo od začátku megawadu.
A představa, že bych to jel celé znovu, navíc defalut, mě děsí. Sama Map 20 je dost rozsáhlá a na dlouho. Asi použiji cheat na procházení zdí.
PavelU: Ten labyrint jsem taky nepobral, tajný exit jsem nenašel.
Ondřejek: Ano, našel jsi exit do tajného levelu, “nebíčko” je opravdu tajné. Jsi holt lepší 🙂
Pavel používá specifické barevné palety, které někdy dělají problémy v tmavých sektorech.
Není tajné, jen musíš pomačkat všechny ASI červený louče. Radši i zelený. Ty hromady bránek se vytáhnou a můžeš jít. Pokud tě teda nezašlápne ten debil.
Jo, našel jsem tři chyby v mapě 26. Pavouček může zašlápnout na vyšší boční straně, cyberterroristi mě vyfoukli za rantl na lávu a musel jsem použít noclip, a teleport v lávě opět nefungoval. Podobně jako v některé předchozí mapě.
Mapa 21 začínala s pistol startem? Ve 22 mám velký problémy, nedostatek raket, té energetické zbraně. Je tam hodně zaklínačů.
Ano, je to tak. Teď jsem si to zkusil na UV a nedávám to, jsem rád že jsem hrál na tu třetí.
Začátek Map 21 jsem musel po sebrání klíče proběhnout, naštěstí ti zaklínači nešli za mnou, další průběh už šel snáz. Závěr mapy 22 je už ale mazec! Rázem mám plno BFG a polovinu raket, přičemž přede mnou tři tuzí protivníci. A jo, UV s HD modem.
Pan farář mi kdysi říkal, že po očistci už jde člověk rovnou do nebe. Po mapě 29 to již tedy bude v suchu. Věřím tomu. Jsem věřící.
PavelU – cožpak o to, munice je dostatek, avšak zvládnout ty přívaly potvor 🙂
Ondřejek: 😀
admin: munice je možná dostatek na ty lehký obtížnosti, ale na tu jedinou správnou s ní musíš šetřit (dokonce jsem párkrát použil pěsti či motorovku – pro sichr) jo a taky jsem obcházel ty poslední potvory co se vždy spawnuli u exitu – většinou Kybíci nebo “Arcihnusáci”. Vůbec to nevadilo, stejně jsem si jich užil ažaž v celým wadu.
PavelU: na začátku map21 máš Berserk, tak nejsem máslo a použiju ho 🙂
S labyrintem jsem to měl taky tak, objevil jsem exit do tajný dřív než ten obyčejný
DesArthes: Hraji s Hard Doom modem. Na začátku Map 21 jsem měl základní brokovnici. Silnější zbraně až později v mapě.
Map 26 je opět s pistol startem? Exit Map 25 byl vážně přes čáru, fíha. Jak plošina jede nahoru, najednou mi ubyde zdraví a šmitec 🙁 Měl jsem malé hodnoty na Hudu. A kolik tam tedy těch oškubaných startů celkově je?
PavelU: po tomhle je ještě jeden a to před úplně poslední mapou 30 (ale tam ty věci nabereš hned zpátky). No ta mapa 26 byla ostrá, v prvních 2 lokacích jsem vykosil všechny impíky pěstma + i pár pekelňáků :-). No ten hard doom muže bejt dost o hubu v tomhle.
Btw. jak si tu zmiňoval to, že v mapě 05 si mužeš mapu zkrátit o jeden spínač, to bych imho nepovažoval za chybu, prostě někdo si toho všimne a někdo ne a těch pár sekund a potvor co tím mineš ti muže být jedno.
To je větší chyba v normálním Doomu 2, v mapě 15, jak ten teleport v kyselině vede dovnitř tý centrální pevnosti a tím mužeš vlastně přeskočit půlku mapy a nemusíš hledat červený klíč.
Jj, vyložený chyby to nejsou, ale jde o nevyvážený design. Já nemám ani moc v oblibě secret levely, do nichž vede cesta tam, kde díky tomu neprojdeš větší část normální mapy. Tebou zmíněná pasáž v default DII mi posledně myslím pomohla, protože jsem ten klíč neměl.
Na liquiddoom.net v sekci Doom News vloženy dosud objevený nedostatky v Bloodstain.
Na onemandoom blogu již přesně měsíc recenze na tento megawad.
4 pistolstarty…
Pokud je Hard Doom těžký, tak zkus Brutal Doom:)
ondřejek: Brutal Doom jsem v letech 2014/15 hrál, pár věcí s ním dohrál. Fajn, ale HD mod mi vyhovuje lépe graficky, plus jeho gameplay není tak rozsáhlý, jako je tomu u BD. Mnou oblíbená verze modu byla kdysi neoficiální Enhanced Edition, tak do verze E, F. Mám možná ještě na disku. Doom II s tím byl strašně lehounkej.
V Bloodstain mě vcelku zaujala mapa 28, kde jsem objevil jednu další chybu. Již doplněno na fóru. Taky mi vrtalo hlavou, jak se lze dostat k červenému klíči, k němuž byly u Exitu mříže. A ty secrety, které způsobovaly něco dalšího, zřejmě, též zajímavé. Mapa celkem originální.
No vidite, i s Brutal Doom to jde. B-) Jen je nejlepší napřed vysmažit ty, co nejvíc prudí. Pak už je to celkem brnkačka. Taky se dá cyberblb zaměstnat někým jiným a vlézt mu na teleport pod nohama.
Zatím tedy nejlepší mapdyzajn, co jsem viděl…
Map 30 nedám. Je nesmysl snižovat obtížnost, popřípadě používat cheat, když všech předešlých 29 levelů (třicet i s Map 31) bylo na UV v poho hratelných. Furt se tam sice našly velmi vypjaté okamžiky, ale hráč měl alespoň plnej zbrojní arzenál. A pistol starty jsou dobrej fór, kterým taky nakloněnej nejsem. Když mi to předtím šlo, jako nůž máslem, s Hard Doom v.7. na UV, svědčí to nyní tom, jak nesourodý Bloodstain je. Kvůli jedné jediné mapě, té poslední. Stačilo by nechat hráči všechny zbraně a náboje.
Dohráno jen s použitím cheatů. Znovu hrát neplánuji. Cheat použit jen ve 20 a 30 mapě. V prvním případě nefungoval skript na otevření brány a ve druhém to bylo o obtížnosti. Pistol strat nemá v závěru co dělat. Jinak jsem si ale wad poměrně užil. Hodnotil bych asi za 7/10. A v 29 jsem musel použít rocket jump 🙂
No teda, že by byl BD nakonec tak lehkej? 😀 A kolikrát loadovals?